Slovenija
5419 ogledov

Tako Adria Airways odgovarja glede izplačil odškodnin potnikom

Adria Airways Borut Cvetko / mediaspeed.net
V primerih odpovedi in zamud so letalski potniki upravičeni do odškodnine v vrednosti od 250 do 600 evrov.

Pri letalskem prevozniku Adria Airways nočejo odgovoriti na vprašanje, koliko zahtevkov za izplačilo odškodnin zaradi številnih zamud in odpovedi poletov so prejeli v zadnjih mesecih in koliko so jih izplačali.

Tiskovna predstavnica Adrie Airways Pia Gorjanc nam je v začetku tedna v telefonskem pogovoru dejala, da nam odgovorov na vprašanja ne more posredovati, saj so vsi zaposleni na Adrii, ki bi lahko povedali, koliko zahtevkov za odškodnine so prejeli, na dopustu. 

Ko smo jo spomnili, da smo ji vprašanja posredovali že več kot mesec dni nazaj (18.6), torej pred začetkom dopustov pa je trdila, da je vprašanja spregledala. Kar ne drži, saj smo z njo govorili dober teden (27.6) po tem, ko so bila vprašanja odposlana. Takrat nam je zagotovila, da odgovore dobimo v dnevu ali dveh. Na elektronsko pošto po tem Gorjančeva ni odgovarjala, odgovorov do danes nismo prejeli.  

Agencija za letalstvo letos prejela okoli 200 prijav zoper Adrio Airways

Na agenciji za civilno letalstvo so letos prejeli 243 prijav potnikov zoper letalske prevoznike, ki letijo z brniškega letališča.  "Ker ne vodimo natančnih evidenc po posameznem prevozniku, niti jih po zakonu nismo dolžni voditi, vam lahko posredujemo samo približen podatek. Prijav zoper Adio Airways je bilo v letu 2019 okoli 200, iz najrazličnejših razlogov (odpoved leta, zamuda leta, zavrnitev vkrcanja)," pojasnjuje Jaka Kenk.

V primeru morebitnega stečaja prevoznika Adrie Airways bi morali potrošniki svoje terjatve prijaviti v stečajno maso. Možnost poplačila je odvisna od velikosti stečajne mase, poleg tega terjatve potrošnikov niso prednostne, zato so možnosti za poplačilo majhne, pojasnjujejo na ZPS. 

Pritožba direktno k letalskemu prevozniku

Na podlagi evropske uredbe glede določitve skupnih pravil glede odškodnine in pomoči potnikom v primerih zavrnitve vkrcanja, odpovedi ali velike zamude letov, mora potnik najprej pritožbo vložiti direktno pri dejanskem letalskem prevozniku, ki je izvedel let z zamudo oz. v primeru odpovedi, ki bi ga moral izvesti. Obrazec za pohvale in pritožbe, kamor posredujete zahtevek za odškodnino, je mogoče najti tudi na spletni strani Adrie Airwaysa.  

V prekrškovnih postopkih, ki so bili začeti zoper Adrio Airways, je bilo postopkov, ki so se končali z izplačili potnikom okoli 80 odstotkov.

slovenija 03.02.11., letalo, adria, foto: adria airways | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Dva meseca časa za odgovor

Prevoznik ima dva meseca časa za odgovor na zahtevek potnika. "Če prevoznik prevoznik potniku ne odgovori v zahtevanem roku ali pa potnik ni zadovoljen z odgovorom, lahko vloži prijavo pri pristojnem nacionalnem izvršilnem organu (t. i. NEB) zoper letalskega prevoznika. NEB ne more izterjati odškodnine za potnika, lahko pa pod pritiskom globe "prisili" prevoznika, da jo izplača, če je seveda ugotovljeno, da je upravičenj do nje. Za odškodnine je izključno pristojno sodišče," pojasnjuje Kenk.

Od 250 do 600 evrov odškodnine

Letalski potniki lahko pravice uveljavljajo, če letijo na letališče znotraj EU z letalskim prevoznikom bodisi iz EU bodisi zunaj EU ter tudi v primerih, ko letijo z letališča zunaj EU s prevoznikom bodisi iz EU bodisi zunaj EU.

Če ima let pri odhodu zamudo, so potniki upravičeni do pomoči, povračila in povratnega leta, glede na dolžino zamude in razdaljo leta. Na podlagi evropske uredbe letalskim potnikom pripada odškodnina, če so prispeli na destinacijo tri ure ali več kasneje kot je bilo načrtovano.

Za lete do 1500 kilometrov je predvidena odškodnina do 250 evrov, za lete med 1500 in 3500 kilometri do 400 evrov in za lete nad 3500 kilometri do 600 evrov. 

Upravičeni do odškodnine, ko je zamuda daljša od treh ur

Potniki so upravičeni do odškodnine, če je imel let več kot tri ure zamude, razen, če je do zamude prišlo zaradi izrednih razmer. Za izredne razmere štejejo odločitve v zvezi z upravljanjem zračnega prometa, politična nestabilnost, slabe vremenske razmere in varnostna tveganja ter tudi stavka, prevoznik pa mora dokazati, da je prišlo do zamude zaradi izrednih razmer. 

Tudi v primeru odpovedi leta

Če je let odpovedan, imajo potniki pravico do povračila, spremembe poti ali vrnitve, in tudi pravico do pomoči ter odškodnine. Do odškodnine so upravičeni, če so bili o odpovedi leta obveščeni manj kot dva tedna pred načrtovanim datumom odhoda. Letalski prevoznik mora obvezno dokazati, ali in kdaj  je bil potnik osebno obveščen o odpovedi leta. Če tega ne stori, se lahko potniki za nadaljnjo pomoč obrnejo na nacionalni organ.

Odškodnina potnikom pripada tudi, če so premeščeni v nižji razred od rezerviranega, za izgubljeno, poškodovano ali zamujeno prtljago in v primerih, ko je vkrcanje na letalo zavrnjeno ali ima let preveliko število rezervacij. Podrobnosti najdete tukaj. 

Letalski prevoznik mora ponuditi bodisi povračilom kupnine vozovnice ali spremembo poti do končnega cilja ali spremembo poti na poznejši datum, pod primerljivimi pogoji prevoza in glede na razpoložljivost prostih sedežev. Poleg tega mora letalski prevoznik  še vedno zagotoviti odškodnino, odvisno od razdalje leta in dolžino zamude glede na prvotno načrtovani čas prihoda.

slovenija 03.02.11., letalo, adria, foto: adria airways Letalski prevoznik Slovenija Vodstvo Adrie pojasnjuje razloge za združevanja in odpovedi letov

 

Komentarjev 3