Medtem ko so slovenski kupci že leta lahko kupovali na Amazonu, so bila slovenska podjetja edina v Evropski Uniji, ki svojih izdelkov niso mogla ponuditi evropskim kupcem največjega spletnega prodajalca. Na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo (MGRT) smo preverili, ali je napoved, da se bo to novembra končno spremenilo, realna.
"Ocenjujemo, da je časovnica zelo realna, v primeru da v testnem obdobju, ki je trenutno v teku, ne pride do kakšnih večjih težav," odgovarjajo.
Konec obvodov
"Slovenska podjetja so prek Amazona neovirano poslovala že v Ameriki, v Evropi pa so uporabljali razne obvode preko v tujini odprtih podjetij," pojasnjuje Jaša Furlan, ki je s podjetjem, odprtim v tujini, na Amazonu prisoten že osem let. Največkrat so Slovenci, kot dodaja, podjetja registrirali v Veliki Britaniji, Nemčiji in na Hrvaškem. "Za sabo pa to potegne kar nekaj pravnih in davčnih ureditev na katere je treba biti zelo pozoren. Še dodatno pa tudi Amazon striktno penalizira poslovanje iz Slovenije, če ugotovi, da je tukaj davčni sedež - ne glede na državo kjer je podjetje registrirano. V tem primeru enostransko suspendirajo prodajalčev račun, pot nazaj pa je izjemno dolga in boleča, in še to, če je sploh možna," pojasnjuje Furlan. Kot kaže, bo to kmalu preteklost.
Kaj to pomeni za slovensko podjetništvo?
"Glede na število podjetij, ki se je obrnilo na nas v zvezi s to problematiko, lahko potrdimo, da gre za izjemno pomemben prodajni kanal, še posebej za mala in srednje velika podjetja, ki preko te platforme lansirajo svoje produkte na globalni trg," so prepričani na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo.
Da je Amazon zagotovo priložnost za skoraj vsak segment prodajalcev, je prepričan tudi Furlan. "Na Amazonu Europe gre v največji meri za kupce iz Velike Britanije, Nemčije, Francije, Italije in Španije. Na teh trgih ima Amazon v očeh kupcev izjemno visoko stopnjo zaupanja."
Kot dodaten kanal prodaje, je po ocenah sogovornika "Amazon lahko izjemno učinkovit, saj kupci običajno vsaj do neke mere izdelke že poznajo in jih velikokrat že sami iščejo na Amazonu. V primeru Amazona kot edinega prodajnega kanala, pa se je predvsem treba zavedati tveganja, da gre lahko na Amazonu kaj narobe, kar pa za sabo lahko potegne poslovanje celotnega podjetja." S prepletom lastne spletne trgovine, Amazona in drugih kanalov bodo slovenska podjetja zagotovo najbolj uspešna, je prepričan Furlan.
Amazon so končno uspeli prepričati, da neskladij ni
Kje je bil glavni razlog, da slovenskim podjetjem ni bilo omogočeno prodajati prek Amazona? Na MGRT pojasnjujejo, da so se "zadržki Amazona nanašali predvsem na skladnost poslovanja Amazona Europe, ki je registriran v Luxemburgu, z Zakonom o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma". MGRT je v sodelovanju z ostalimi institucijami, predvsem pa Uradom za preprečevanje pranja denarja, kot se pohvalijo, "uspel prepričati predstavnike Amazona, da neskladij ni in da je obstoječi zakonodaji možno zadostiti z tehnično prilagoditvijo spletnega poslovanja, kar pa je zahtevalo nekaj investicijkih ukrepov na strani Amazona."
Iz tega članka razumem, da smo edini v EU imeli neko bedarijo v zakonodaji, ki je ovirala Amazon. Verjetno neko "varovalko", ki garantira, da gre pranje denarja in financiranje terorizma nemoteno preko naših izbranih bank.
Kaj nuca prodaja slovenskih izdelkov,če pa že zdaj več,kot pol izdelkov ne pošiljajo v Slovenijo,kot,da smo na zemljevidu tam nekje pod Tasmanijo???