Španska multimedijska družba Mediapro je kupila slovensko Videoprodukcijo Kregar (VPK). V lastništvo ene največjih neodvisnih produkcijskih hiš v Sloveniji je formalno vstopila po skoraj treh letih sodelovanja, je pojasnil direktor Andrej Kregar.
Vsota združitve po poročanju poslovnega dnevnika Expansion ni znana, se bodo pa s tem Mediaproju, ki ima podružnice v še devetih mestih, pretežno v Evropi, in 5600 zaposlenih, pridružili tudi zaposleni v VPK. Teh je po Kregarjevih besedah okrog 50.
Po njegovih navedbah je postopek združevanja trajal skoraj tri leta, toliko časa z njimi tudi sodelujejo. Za to potezo so se odločili, ker si "brez takšnega partnerja ne predstavljajo resne širitve znotraj Slovenije, ki je sicer zanemarljiv trg, še manj pa znotraj interesnih trgov po Evropi - v Avstriji, Srbiji in na Hrvaškem".
Kot je pojasnil direktor VPK, je Mediapro največja produkcijska hiša v Evropi, ki razpolaga tudi s pravicami - športnimi in televizijskimi. Znotraj nje je preko 100 družb, ki poslujejo neodvisno druga od druge, so "funkcionalno kompatibilne in se ne prekrivajo". "Tako da se poslovanje kvečjemu širi, ne krči," je dodal Kregar.
Kot poroča portal siol.net, je Mediapro, ki na leto ustvari več kot 1,6 milijarde evrov prihodkov, v lastništvo VPK vstopil prek dokapitalizacije. Bil je namreč eden od največjih upnikov VPK, v njegov kapital pa je pretvoril za nekaj več kot 300 tisoč evrov terjatev. Ustanovitelj in direktor Kregar je družbi prodal 75-odstotni delež podjetja, medtem ko preostanek še naprej obvladuje sam oziroma drugi vodilni v VPK.
VPK se sicer podpisuje pod več znanih slovenskih filmov, kot producent med drugim pod celovečerce Za konec časa Eme Kugler, Nikoli nisva šla v Benetke Blaža Kutina in Lajf Vita Tauferja (vsi 2008), kot koproducent pa med drugim pod filme Kruh in mleko Jana Cvitkoviča, Oda Prešernu Martina Srebotnjaka, Poker Vincija Voguea Anžlovarja (vsi 2001) in Pokrajina št. 2 Vinka Möderndorferja (2008).