Prvi dan novega šolskega leta, predvsem za tiste, ki bodo v šolske klopi sedli prvič, po besedah Nataše Pirc Musar prinaša posebno vznemirjenje. Predsednica republike si želi, da bi ta zagon in pozitivno vznemirjenje s seboj nosili še celo šolsko leto, pa tudi pozneje.
Šola namreč otrokom in mladostnikom po prepričanju predsednice daje vznemirljivo priložnost, da svojemu znanju dajo nove razsežnosti, da se naučijo drugače gledati na svet in širijo svoja obzorja.
Čeprav so nove informacije in novo znanje zelo pomembni za osebni napredek in odnos do sveta, pa je šolarjem in dijakom položila na srce, naj ne pozabijo, da šola predstavlja tudi priložnost za razvoj socialnih veščin in učenje o tem, "kaj pomeni biti dober človek, človek, ki rad pomaga drugim".
"Na šolskih hodnikih se ponuja priložnost, da se naučite sprejemati in ceniti drugačnost. Da vaše misli niso usmerjene samo na vas in vaše potrebe, temveč da začutite, kaj pomeni biti del širše skupnosti," je izpostavila.
"Opravljate izjemno pomembno poslanstvo"
Tudi vsem, ki so vpeti v pedagoško delo, Pirc Musar želi, da bi skozi celotno šolsko leto čutili vznemirjenje, saj da novo šolsko leto prinaša priložnost, da prek podajanja znanja otrokom spreminjajo življenja na bolje, jih opremljajo z znanjem in z vrednotami.
"Opravljate izjemno pomembno poslanstvo. Poslanstvo, ki na čisto vsakem otroku pusti pečat. Otrokom sem zaželela, da bi v šoli razvijali tudi socialne veščine, vas pa prosim, da jim to omogočite in jih pri tem spodbujate," je zapisala predsednica republike.
Ničelna toleranca do brezbrižnosti
Novo šolsko leto bo po njenem prepričanju zagotovo prineslo številne nove izzive, tako pozitivne kot tudi kakšnega negativnega. Vse odgovorne v šolah je pozvala, naj v primerih, ko bodo zaznali primere medvrstniškega nasilja, ukrepajo takoj in odločno, saj da si je treba ob tem pojavu prizadevati za ničelno toleranco do brezbrižnosti. "Naj bo to vaše vodilo - poudarjajte družbeno odgovornost in negujte solidarnost," je navedla.
Vsem, ki so del vzgojno-izobraževalnega procesa, je zaželela, da bi se na šolskih poteh, hodnikih in dvoriščih počutili čim bolje, predvsem pa varne in sprejete. "A da bi vsi imeli varnost in da bi bili vsi sprejeti, kljub različnostim, moramo vse to nuditi tudi drugim," je bila jasna.