Raziskovalci na Univerzi Coventry so v skupini 88 otrok, starih med 10 in 12 let, opazovali vpliv
pisanja sms-sporočil na njihove jezikovne sposobnosti. Ugotovili so, da ima sms-anje pozitiven
učinek na razvoj bralnih sposobnosti. Otrokom so podali deset različnih situacij oziroma
scenarijev, o katerih so morali pisati v sporočilih. Sporočila so razdelili v različne kategorije
glede na rabo kratic, kontrakcij, akronimov, simbolov in nekonvencionalnega črkovanja.
Odvečne skrbi
V medijih so se pojavila "alarmna opozorila" staršev in pedagov, da se otroci s pisanjem
sporočil učijo napačnega črkovanja, vendar so v primerjavi z analizo šolskih esejev ugotovili, da
ni tako.
"Otroci še vedno znajo pravilno pisati," je pojasnila
dr. Beverley Plester in dodala, da je pisanje sporočil na mobilnem telefonu
pomemben del otrokovega učnega razvoja. Pri raziskavi niso prišli do konkretnega dokaza, da bi
imelo sms-anje škodljiv učinek na dogovorjen sistem črkovanja.
"Menimo, da napačno črkovanje v vsakem primeru ne vpliva na jezikovna pravila. Poleg tega pa
imajo otroci prefinjen način razumevanja pravilne izbire besede," je dodala dr. Plesterjeva.
Podobne raziskave z drugih univerz so pokazale podobne ugotovitve. Raziskava na Univerzi
Toronto je denimo pokazala, da ima pisanje tekstovnih sporočil na mobilnem telefonu pozitiven
učinek na obvladovanje jezika.
23
ogledov
Sms-anje lahko pomaga
Najnovejša raziskava je pokazala, da naj bi imelo pisanje sms-sporočil pozitiven učinek na otroke in njihovo interakcijo z jezikom.