Čeprav slovenska vojska od letošnjega aprila nove pripadnike - po opravljenem vojaškem strokovnem usposabljanju - nagradi še z dodatkom v višini povprečne bruto plače zaposlenega (lani je znašala 1.540,50 evra), pa to ni dovolj, da bi pritegnili zanimanje zadostnega števila kandidatov. Tako so letos za oglaševanje zaposlovanja namenili še 19.589,64 evrov, septembra pa še dodatnih 30.000 evrov.
Jesensko oglaševanje se je izplačalo
"Promocijo Slovenske vojske Ministrstvo za obrambo izvaja predvsem za pridobivanje kadra za opravljanje vojaške službe v poklicni sestavi Slovenske vojske, opravljanje prostovoljnega služenja vojaškega roka, pogodbeno opravljanje vojaške službe v rezervni sestavi Slovenske vojske in za pridobivanje kandidatov za dodelitev štipendije v domovini in študij v tujini za poznejše delo v Slovenski vojski," so pojasnili na Ministrstvu za obrambo, ki ga vodi Andreja Katič, pohvalili pa so se, da se je septembrsko oglaševanje izplačalo, saj so do včerajšnjega dne prejeli 495 vlog za zaposlitev.
"Sodelovanje v tujini je bil pomemben socialni korektiv"
Da ima vojska težave pri iskanju novih kadrov, pa ne čudi obramboslovca Klemna Grošlja, saj pravi, da gre za relativno nizko plačano delo: "V preteklosti so te nizke plače kompenzirali z operacijami v tujini, kjer so bili dohodki bistveno večji, sedaj pa so dodatke tudi za ta službovanja v tujini znižali in tudi obseg napotitev v tujino je bistveno manjši."
Kot navaja Grošelj, je bilo prav sodelovanje v tujini pomemben socialni korektiv. Mesečni zaslužek vojakov, ki sicer znaša od 666 evrov do 1.090 evrov, se je takrat potrojil.
Teh operacij pa je zdaj bistveno manj oziroma je naša udeležba bistveno manjša, zato najverjetneje tudi malenkosten dvig plač ne bi zadostoval: Sicer je tudi v tujini običajno, da so plače nizke, a se potem to kompenzira z drugimi bonitetami, na primer v Združenih državah Amerike z zdravstvenim zavarovanjem in socialnim zdravstvom. To pri nas ni primer, ker imamo drugačen sistem."
Čeprav Slovenska vojska vsako leto sodeluje na kariernih in zaposlitvenih sejmih, pa je Grošelj prepričan, da so trenutne kampanje breveč stihijske in se osredotočajo le na zapolnitev trenutnega števila prostih mest, namesto da bi več poudarka namenili na neformalnih vzvodih. "V tujini vojske veliko več kandidatov dobijo preko raznih športnih in drugih društev, a še vedno se je potrebno zavedati, da je vedno tak delodajalec, ki ne more konkurirati na trgu z denarjem za plače."
Zadeva je taka: v vojski se dogaja hud mobing, nad ljudmi, ki se želijo postaviti zase! Načelnik GS nič ne naredi, ker se noče nobenemu zameriti, tako da politiko zaposlovanja izključno vodi njegov namestnik Geder, ki dela po načelu oz.… ...prikaži več kdo se mu je zameril in kdo ne. Izkušnje tu nimajo veze,...... . Nad mobingom in nad tem da iščejo vojake, pove dejstvo, da vojsko vsak teden v povprečju zapusti vsaj 5 oseb. Pa da ne bo pomote, gre za visokokvalificirane častnike, ki jim to stanje v vojski ni všeč. Pa prav imajo!
brezveze..zanašat se na propagando je manipulativno. treba je uredit razmere...Slovenci pač nismo tako debilni da ne bi vedel da v vojski zadeve niso rožnate.
Trg dela je trg kot vsak drug. Če noben ne proda svojega delovnega časa običajno ni problem v reklamiranju, temveč v plačilu za delo in kako je organizacija cenjena med lastniki teles za delo. SV meče skozi okno… ...prikaži več javni denar za tisto, kar nima smisla. Naj ga nameni za plače.