Cestninjenje tovornih vozil bo danes naprej poteka prek skupno 128 portalov nad avtocestami in hitrimi cestami. Cestninski portal bo ob prehodu težkega vozila zaznal napravo DarsGo v vozilu, kar bo podlaga za obračun cestnine za posamezen cestninski razred. Višina cestnine bo odvisna od prevoženih kilometrov, količine izpušnih plinov in števile osi, zato bodo morali vozniki priklopnih vozil pred vsako vožnjo po slovenskih avtocestah in hitrih cestah ročno nastaviti ustrezno število osi na napravi DarsGo.
Družba DARS je do vključno 23. marca v sistem registrirala že več kot 106.000 vozil, a kljub temu pričakuje, da bi v prvih dneh po uvedbi novega sistema lahko prihajalo do zastojev - še posebej pri vstopu v državo. Zastoje pri Prometnoinformacijskem centru pričakujejo tudi pred cestninskimi postajami.
Po uvedbi elektronskega cestninjenja bodo cestninske postaje na slovenskem avtocestnem omrežju postopoma odstranjene. Do njihove odstranitve pa se bodo morala težka vozila na cestninskih postajah z voznimi pasovi še vedno razporediti na ločeni pas. Tam se ne bodo več ustavljala, ampak bodo cestninsko postajo prevozila z zmanjšano hitrostjo.