"Policija je takoj poostrila nadzor in maksimizirala ukrepe," na vprašanje, kateri so ukrepi, ki jih bodo za večjo prometno varnost uvedli po tako imenovanem črnem juliju, ko je na slovenskih cestah umrlo že 22 ljudi, odgovarja minister za infrastrukturo Peter Gašperšič. "Aktivnosti imajo omejen vpliv, nujno je povezovanje vseh pristojnih inštitucij," pa pravi notranja ministrica Vesna Györkös Žnidar, ki poudarja potrebo po dolgoročnih ukrepih.
Gašperšič je po številnih tragičnih nesrečah na slovenskih cestah v zadnjih tednih sklical sestanek, na katerem so sodelovali ministrica za notranje zadeve Vesna Györkös Žnidar, predstavnica Javne agencije za varnost v cestnem prometu Vesna Marinko ter predstavniki Darsa in Direkcije RS za infrastrukturo.
"Težko je opredelit ukrep, ki bi vplival na rezultate," minister odgovarja na vprašanje o konkretnih ukrepih. "Ključ je intenziviranje sodelovanja," dodaja Gašperšič. Javna agencija za varnost, na katero so v zadnjem času letele številne kritike, pa je bila prepoznana kot ključni organ in ključni koordinator odgovornih pri skrbi za cestno varnost.
Odstavne niše, kjer ni odstavnega pasu
Odgovorni bodo, kot je bilo mogoče razumeti, najprej predvsem analizirali, kateri bi bili najboljši ukrepi za vzpostavitev večje varnosti na cestah. V ta nabor sodi tudi možnost graditve odstavnih niš na avtocestnih območjih, kjer ni odstavnega pasu.
Kot najbolj pereča probleme v cestni varnosti izpostavljajo vožnjo pod vplivom alkohola in vožnjo v nasprotni smeri na avtocesti ter izsiljevanje prednosti. Zaradi izsiljevanja prednosti sta se lani zgodili dve smrtni nesreči, letos pa že 18.
Bodo uvedli alkoholne ključavnice?
"Represivni ukrepi so le en od vzvodov za pravilno ravnanje ljudi, potrebujemo tak cestnoprometni sistem, ki preprečuje da do žrtev ne prihaja," pravi Györkös Žnidarjeva, ki poudarja, da bi bilo infrastrukturno možno narediti še veliko predvsem glede vožnje v napačno smer.
Glede vedno večjega deleža alkoholiziranih voznikov, policija dosledno odreja preiskuse alkoholiziranosti, po besedah Gašperšiča pa resno razmišljajo tudi o uvedbi tako imenovanih alkoholnih ključavnic. Gre za ukrep pri voznikih, ki so že bili obsojeni zaradi vožnje pod vplivom alkohola in deluje na principu testiranja vsebnosti alkohola v krvi. Več o tem lahko preberete TUKAJ.
Število mrtvih na cestah se je povečalo za 50 odstotkov
Najhujša prometna nesreča v zadnjih tednih se je prejšnji ponedeljek zgodila na primorski avtocesti. Umrle so štiri osebe. Voznik Petrolove cisterne, ki je s kraja nesreče pobegnil peš in ga policija ni našla, je trčil v vozilo z romunskimi registracijami, ki se je ustavilo na počasnem pasu.
AMZS in nekatere druge nevladne organizacije (Varna pot) so v minulem tednu opozorile na kar 50 povečanje števila umrlih na slovenskih cestah, predvsem pa so bile kritične glede ranljivosti prometnega sistema oziroma odgovornosti za takojšnja dodatna ukrepanja.
-
AMZS: Ukrepi za varnost na cesti se ne izvajajo, posredovati bi morala ministra
-
"V desetih dneh so Slovenijo pahnili več let nazaj!"
Opozorili so tudi na mlačen odziv Agencije za varnost v cestnem prometu. Na slabo odzivnost agencije smo naleteli tudi mi, kljub obljubljenim odgovorom glede ukrepov, ki jih bodo uvedli po črnem juliju na cestah, nismo dobili. Direktor agencije Igor Velov je na dopusti, njegova namestnica pa za tovrstne odgovore ni pristojna, so nam pojasnili.
dezurni@zurnal24.si
Že eno samo policijsko vozilo več parkirano ob cesti, četudi prazno, bi pripomoglo več k vanosti v cestnem prometu, kot tole prezpoldno sestankovanje in nabijanje o nekih ukrepih, za katere vemo, da pomenijo le več praznenja naših denarnic!
na vprašanje, kateri so ukrepi, ki jih bodo za večjo prometno varnost uvedli je minster samo bluzil. "Aktivnosti imajo omejen vpliv, nujno je povezovanje vseh pristojnih inštitucij"- kot prvo so AC prenatrpane s tovornim prometom- policije na… ...prikaži več na AC ni, razen občasni ko ustavijo nekoga , ki je peljal 105 na omejitvi 100 km/h- tovornjakarji se gredo vlakce, prehitevajo z 90km/h onega ki vozi 89 kmh ( po možnosti še v hrib), brez smerokaza zavijejo na prehitevalni pas in se jim lepo fučka, če normaln voznik mora na polno zavirati- bebci vozijo po prehitevalnem pasu z 110 - 120 kmh in jih lepo boli organ za vse ( zraven pa še malo po telefonu brskajo )- na AC bi morala biti prepoved prehitevanja za tovorna vozila. Teh nekaj km po sloveniji bodo že zdržali. 5 min več ali manj- vsako tele ima izpit za motorno vozilo, pa četudi je potreboval 100 ur in 10 x padel na izpitu- policija ne dela drugega, kot da ob nedeljah meri hitrost na praznih cest
Dejstvo je, da smo tranzitna država. O tem bi moral vsak odgovorni razmišljat, ko so se začele gradit avtoceste in ostala prometna infrastruktura. Sedaj ko je država do vratu zadolžena, je pa zmanjkalo. Ha ? Vse poškodbe in sme smrtne… ...prikaži več žrtve se meče v isti koš. Podrobna analiza bi pokazala zelo raznolike primere. Predvsem so pa udeleženi tudi tujci. In na avtocesti se ne smeš kar tako ustavljat. Kakšen ukrep bi bil potreben, da se tisti romun kar na lepem ne bi ustavil na avtocesti, kakšen ? Ima kdo idejo ? Vsak dan, vsakomur, ki bo na cesti, dat pihat, vsak dan kontrolirat hitrost ? Verjetno se bodo poslužili teh metod, ki pa ne bodo prinesle efekta. Pri toliko udeležencih v prometu, je pač toliko žrtev, sej to je logično. Za večjo varnost, pa samo širše in bolj varne ceste.