Do konca julija so v prometnih nesrečah umrli štirje kolesarji, 22 pa jih je bilo hudo poškodovanih, je povedala Maja Adlešič z ljubljanske policijske uprave. Kot je dejala, na slabšo prometno varnost vpliva tudi pomanjkljiva prometna infrastruktura. “Zato kolesarji uporabljajo površine, namenjene motoriziranemu prometu, in so tako bolj izpostavljeni nevarnosti,” je razložila.
Načrti. Konec septembra je na križišču Karlovške in Zoisove ceste predvidena ureditev kolesarskega otoka, na katerem se bodo kolesarji lahko razvrščali pred avtomobili, pravijo na ljubljanski občini. Letos so uredili steze na štirih ulicah, postavili 220 stojal za kolesa in šest nadstrešnic.
Da bi morale biti kolesarske poti bolj urejene, meni Gašper Žemva, predsednik Ljubljanske kolesarske mreže. “Trenutno je vodenje kolesarjev skozi naša križišča urejeno tako, da se kolesarji počutimo, kot da se nekdo norčuje iz nas,” je dodal.
Letos tri kilometre stez
V štirih letih je Mestna občina Ljubljana (MOL) na novo uredila približno 17,5 kilometra kolesarskih stez, od tega letos dobre tri kilometre. Trenutno gradijo stezo na Cesti 27. aprila, letos pa je v načrtu spojitev kolesarske steze na Tbilisijski ulici in označitev steze pri botaničnem vrtu. Kolesarji pa še vedno čakajo na začetek delovanja novega sistema izposoje koles Mestno kolo.
Kako bi županski kandidati poskrbeli za kolesarje
Milan Hosta (Foto: Anže Petkovšek)
Milan Hosta, Zares
"Nadaljeval bi projekt Civitas Elan, z enosmernimi ulicami bi dobil prostor za kolesarje. Za njihovo zaščito bi na cestišče postavil robnike ali parkirne prostore."
Meta Vesel Valentinčič, DeSUS
"Potrebna je reorganizacija kolesarske mreže, da steze ne bi bile del glavnih ulic, temveč se za kolesarje uporabi vzporedne neobremenjene ulice."
Janez Žagar, SLS
"Čim prej bi uredil dvosmerne kolesarske poti, kjer je to mogoče, steze dokončno uredil na vseh mestnih vpadnicah ter jih sklenil v smiselno omrežje."
Mojca Kucler Dolinar, NSi
"Nekatere obstoječe steze bi nadgradili ali obnovili, gradili nove, z njih pa umaknili motoriste. Vsaj eno obrežje Ljubljanice bi uradno namenili kolesarjem."
Jože Joc Javornik, Slovenska unija
"Kolesarske poti bi uredili tako, da bi bila vožnja mogoča od mestnih vpadnic do središča mesta, zgradili bi vmesna kolesarska postajališča."