"Zdajle nimam časa, res ne," se na kratko opraviči vulkanizer z Belega križa, ko smo ga vprašali, koliko dela ima te dni z menjavo gum. Več sreče imamo v Luciji pri Andreju Novaku iz vulkanizerstva, kleparstva in ličarstva Božič: "Ko je zapadel prvi sneg, se je začelo; vsi, ki so morali kam v notranjost, so prišli menjat gume. Zdaj je gneča izjemna, običajno traja kakšnih 14 dni, potem pa se umiri in delo se vrne v običajne tirnice."
Spomnimo. Za zimsko opremo osebnih vozil štejejo zimske pnevmatike na vseh kolesih ali poletne pnevmatike in snežne verige za pogonska kolesa oziroma verigam enakovredni pripomočki. Vozila s štirikolesnim pogonom morajo imeti v primeru stalnega pogona snežne verige vsaj za zadnjo os in v primeru priklopljivega pogona vsaj za stalno vklopljeno os.
Za premontažo štirih gum vam za tiste s kovinskimi platišči Novak zaračuna 27 evrov, za kolesa z aluminijastimi platišči pa stane menjava 30 evrov.
Za premontažo in centriranje bi pri AMZS v Kopru odšteli 40 evrov in dobili 20 odstotkov popusta, če ste njihov član, v Izoli pri vulkanizerstvu Carboni ali v Bertokih pri Axlu pa stane zamenjava ene gume od sedem do deset oziroma 11 evrov, odvisno od velikosti platišča oziroma pnevmatik.
Zakon določa, da je rok za namestitev zimske opreme na avtomobil 15. november, sicer je ta obvezna še pred tem, če jo zahtevajo razmere, oziroma če se sneg začne oprijemati cestišča.
Na Obali je z zimsko opremo nekoliko drugače, saj je priobalno področje, ki ga omejujejo morje, meja z Italijo, meja s Hrvaško in ceste Krvavi potok–Kozina, Kozina–Klanec, Klanec–Kastelec in Kastelec–Podgorje, izvzeto za obvezno zimsko opremo. Tam zanjo štejejo poletne pnevmatike.