Slovenija
3 ogledov

Še enkrat čez zahtevke

Dars, podizvajalci, protest
1/6
Nik Rovan
Dars in podizvajalci bodo še enkrat pregledali dokumentacijo, vendar nobeden ni pretirano optimističen, da bodo našli rešitev.

Podizvajalci. Po prihodu pribilžno štiridesetih podizvajalcev pred sedež Družbe za avtoceste v republiki Sloveniji (Dars) v Ljubljani, ki zahtevajo plačilo za opravljena dela na pomurski, dolenjski in primorski avtocesti, jih je vodstvo Darsa povabilo na pogovor.

"Rezultat uro in pol dolgega pogovora je, da dokumentacijo in vse zahteveke, ki jo ima Dars v hiši že več kot pol leta, še enkrat skupaj pogledamo. Če bo to prispevek k rešitvi našega problema, je to dobra novica, ne morem pa biti optimističen," je po pogovorih dejal predstavnik podizvajalcev Mirko Požar. V ponedeljek se bodo dogovorili, kako bo pregledovanje dokumentacije potekalo, Požar pa pričakuje, da bodo odgovore dobili do 11. avgusta.

Meni namreč, da gre pri vsakem od približno tridesetih zahtevkov prav tolikih podizvajalcev za deset ali dvajset ključnih krovnih dokumentov, čeprav se ti dokumenti nanašajo na obsežnejšo dokumentacijo o izstavljenih računih in opravljenih delih. "Predvsem je to dokumentacija in obvestila, kjer smo podizvajalci obveščali Dars, za katere Dars vztrajno trdi, da jih nima," je poudaril Požar.

"Nisem evforičen ali zelo optimističen"

Šlo naj bi za obvestila, s katerimi so podizvajalci Dars obvestili, da jih glavni izvajalec ne plačuje. Na podlagi teh obvestil bi lahko Dars podizvajalce poplačal neposredno, kot trdi Požar pa je prav zaradi njih Dars tudi odškodninsko odgovoren. Dars je menda obvestila ignoriral in nadaljeval s plačili glavnemu izvajalcu, najpogosteje podjetju SCT. Podizvajalci so sicer vložili za 9 milijonov evrov zahtevkov. "Nisem evforičen ali zelo optimističen,“ je nenazadnje dodal Požar: "Če Dars ni bil v stanju tega rešiti v pol leta in so nam postregli s šablonskimi odgovori, ne vem zakaj bi bil pripravljen v treh dneh."

Vodstvo Darsa je podizvajalce povabilo na pogovor, čeprav so bili s shodom seznanjeni preko medijev, podizvajalci pa jih o tem niso neposredno obvestili. Po srečanju je spregovorila  predsednica uprave Darsa Mateja Duhovnik. Poudarila je, da bodo podizvajalci s strokovnimi službami Darsa še enkrat pregledali vse zahtevke, ki so jih v Darsu sicer že zavrnili.

Duhovnikova o zmotah strokovnih služb

Tako bodo lahko podizvajalci predložili morebitna dodatna pravnorelevantna dejstva, ki bi jih nato lahko upoštevali pri nadaljni obravnavi. Duhovnikova pravi, da se z novim pregledom dokumentacije ne soglaša zato, ker bi se strokovne službe Darsa zmotile, ampak ker dopušča možnost, da niso zaznale ali pa niso pravilno videle vseh dejstev. Krivda za neplačilo podizvajalcev pa po njenem mnenju ni Darsova ampak predvsem od glavnega izvajalca SCT.

Z vodstvom podjetja SCT v stečaju so se predstavniki Darsa že dvakrat sestali, da bi se dogovorili, kako rešiti težavo z nepridobljenim uporabnim dovoljenjem za prekmursko avtocesto. Ključni dokumenti za pridobitev dovoljenja so namreč še vedno v rokah podizvajalcev. Brez uporabnega dovoljenja pa bi lahko Slovenija izgubila več milijonov evrov, ki jih je za gradnjo pridobila iz evropskih kohezijskih skladov.

Duhovnikova je ob tem poudarila, da so jih podizvajalci o neplačilih večinoma opozorili bistveno prepozno. Tako je navedla, da so zahtevke podizvajalcev pričeli dobivati novembra lani, po tem, ko so se pričele pojavljati govorice o slabem likvidnostnem stanju SCT-ja. Dela pa so bila, trdi, opravljena daleč pred tem datumom. Pomurska avtocesta je bila namreč dana v promet konec leta 2008.

Dars ne bo plačal dvakrat

"Dars še vedno vztraja, da nobenega dela ne sme plačati dvakrat,“ je poudarila Duhovnikova. Podizvajalci pravijo, da bi lahko Dars ali vnovčil bančne garancije ali jih poplačal iz zadržavnih sredstev. Bančne garancije na Darsu ne nameravajo vnovčiti, saj pravniki menijo, da za to ni pravne podlage, o poplačilih podizvajalcev z zadržanimi sredstvi pa se bodo pogovorili z vodstvom SCTja v stečaju.

Na vprašanje Duhovnikovi, ali bodo zadržana sredstva kljub temu, da so zdaj neizpodbitno obveščeni o neplačilih, vseeno plačali SCT v stečaju, pa je odogovrila, da so to "dileme, ki se postavljajo in ki dajejo dve vrsti odgovora". Samo za gradnjo pomurske avtoceste naj bi, po podatkih podizvajalcev, Dars zadržal okoli 42 milijonov evrov.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.