“Občani so me na Facebooku (FB) začeli zasipati z množico vprašanj o različnih problemih, ki jih ni smiselno reševati prek FB, zato sem ga zadnje čase opustil. Je pa na FB dejavna moja stranka Piran je naš,” pravi Tomaž Gantar, piranski župan in eden od – presenetljivo – samo šestih primorskih županov, ki imajo svoj profil na FB.
Ali za nagovarjanje volilcev uporabljajo pri nas razmeroma novo in predvsem med mladimi priljubljeno spletno družabno omrežje, smo vprašali tudi nekaj znanih županskih kandidatov.
Marta Kos. Strokovnjakinja za komuniciranje pravi, da je FB v predvolilni kampanji lahko dobrodošlo komunikacijsko sredstvo za tiste, ki ga obvladajo v smislu primernosti objavljenih vsebin. “Večkrat se dogaja nasprotno,” opaža Kosova in opozarja na tveganje pred izgubo zasebnosti. “Številnim politikom vsebine pišejo svetovalci. To se mi zdi hinavsko,” dodaja.
Spremljanje odzivov
“FB ni namenjen političnemu agitiranju, pač pa je zelo priročen način za spremljanje odzivov ljudi na družbeno dogajanje. Ljudje imajo veliko dobrih idej, le zaznati jih je treba,” meni Janez Starman, koprski županski kandidat levice. FB je zanj zelo preprost način, kako povabiti več ljudi na nek dogodek ali jih z njim seznaniti.
FB uporablja tudi Peter Bossman, kandidat SD za piranskega župana. “FB je način, kako priti do ljudi, ki po navadi ne gredo na volitve, zato ga bom med kampanjo še več uporabljal. Tudi Obama je tako pridobival podporo.”
Na FB o terminalih
Volilce prek FB nagovarja tudi Olga Franca, kandidatka SLS za koprsko županjo. “Na FB pojasnjujem tudi različna strokovna vprašanja, kot so recimo plinski terminali ali logistični holding.”
Darinka Kozinc, novogoriška podžupanja in kandidatka za županjo, se namerava FB pridružiti v kratkem. “Prek FB lažje dosežeš tisto populacijo, ki je ne zanima politična scena. Seveda pa moraš objavljati zanje atraktivne vsebine.”