Ko smo finančno ministrstvo vprašali po zakonskih okvirih za takšno ravnanje, so nas usmerili na finančno upravo (Furs), ki da je za to pristojno.
Na Fursu so nam na vprašanje zakaj je carinski postopek, ki ga opravi Pošta Slovenije plačljiv, ni pa denimo treba plačati postopka, ki ga opravijo drugi državni organi (denimo dacarji), odgovorili, da upravni postopek, ki ga vodi Furs, ni plačljiv. Da pa je treba upravni postopek ločiti od aktivnosti njihovega zastopnika, v tem primeru Pošte Slovenije. Ta pa storitev zastopanja obračuna v skladu s svojim cenikom.
Pošta Slovenije po Fursovem pooblastilu carinske postopke za pošiljke iz tujine izvaja od 1. maja 2014, svoje storitve pa zaračunavajo skladno z določili Svetovne poštne konvencije.
Furs: Pošta svoje storitve lahko zaračuna
"V splošnem lahko Pošta Slovenije glede na določila te konvencije stranki zaračuna tiste dejanske stroške, ki jih ima v zvezi s predložitvijo in prijavo blaga v carinski postopek," pravijo na Fursu.
Do teh stroškov pride po njihovem v primeru, ko mora Pošta Slovenije zaradi pomanjkljivih ali neverodostojnih podatkov na pošiljki izvesti dodatna poizvedovanja, na podlagi katerih lahko pravilno predloži in prijavi blago v carinski postopek. Dodajajo, da se lahko kupec zaradi morebitnih nepravilnosti v tem postopku pritoži na Pošto Slovenije.
"Plačati je treba v vsakem primeru"
A na Pošti vztrajajo, da bo moral kupec stroške postopka plačati v vsakem primeru, saj je bila storitev opravljena.
Tudi če se izkaže, da je bila vsa dokumentacija pravilno izpolnjena, vrednost pošiljke pa ni presegala tiste, ob kateri se obračunata DDV oziroma carina.
Tudi kadar so podatki o vsebini in vrednosti vsebine na pošiljki navedeni, lahko obstaja dvom v resničnost teh podatkov, ki ga je treba ovreči, pravijo na Pošti Slovenije: "Žal se velikokrat izkaže, da je bil dvom upravičen (velikokrat je denimo navedena nižja vrednost od dejanske ali pa vrednost sploh ni navedena)."
Preverjanje se po njihovem izkaže za utemeljeno v večini primerov: "Po naši oceni je približno le dva odstotka takšnih pošiljk, ki so bile predane v carinski postopek in za katere se je izkazalo, da so podatki pravilni."
Vsak dan obdelajo tri do štiri tone pošiljk
Dnevno prispe iz tujine v Slovenijo približno tri do štiri tone pisemskih pošiljk, novembra in decembra se te količine tudi potrojijo, pojasnjujejo na Pošti Slovenije.
V skladu z analizo tveganja postopek preverjanja sprožijo za okoli pet do osem odstotkov vseh prispelih pošiljk.
Furs sicer nadzira, ali Pošta Slovenije izvaja carinski postopek za te pošiljke skladno z zakonodajo. Pri znesku, ki ga zaračunajo za opravljanje tega postopka, pa imajo kot kaže proste roke.
Če zneska, ki vam ga zaračunajo za postopek carinjenja, ne plačate, bodo pošiljko vrnili pošiljatelju. Stroške pošiljanja pa bo plačala Pošta.
david.jug@zurnal24.si
norci vedno dobijo slabo robo
ker kitajci vejo da si slovenski norec zato dobis slabo robo a ostali pa dobijo dobro robo zal da si veliko tele
Za pošiljko v vrednosti 32€ sem plačal 7€ ddv,+6€ stroškov ter vplačilo upn 1.05€Naslednjič bom pošilko zavrnil, ker pa večinoma kupujem prek Aliexpres pa tam odprem disput in mi vrnejo denar.