Štirideset odstotkov slovenskih potrošnikov spremlja ponudbo na spletu, kar 30 odstotkov pa jih prek spleta tudi nakupuje, je pokazal zadnji Trženjski monitor DMS, raziskava Društva za marketing Slovenije in družbe Valicon. Med tistimi, ki ne kupujejo na spletu, jih 28 odstotkov odgovarja, da je razlog, da izdelka na njem ne dobijo. Petindvajset odstotkov pa jih je še vedno skeptičnih do načina plačevanja oziroma zlorab na spletu.
Raba kartic vseeno raste
Pri MasterCardu so v raziskavi MasterIndex, ki proučuje uporabo plačilnih kartic in nakupovalne navade potrošnikov, ugotovili, da se je od leta 2010 število spletnih nakupov s kartico povečalo za 13 odstotkov, odstotek kupcev, ki blago poravnajo po povzetju, pa je še vedno zelo velik. “Kar se tiče spletnih nakupov, je Slovenija vsekakor zelo specifična v primerjavi z drugimi trgi. V tujini je uporaba kartic na spletu vsakodnevna praksa, medtem ko se ta težnja v Sloveniji razvija nekoliko počasneje,” ugotavljajo pri MasterCardu. Pri Dinersu sicer pravijo, da smo Slovenci veliki ljubitelji kartic in da imamo v denarnici tri ali štiri, delež nakupov prek spleta pa se v zadnjih letih povečuje, kar pripisujejo povečanemu številu mlajših uporabnikov.
Kupcem prek spleta pri MasterCardu svetujejo, naj preverijo varnost, ki jo zagotavlja povezava. “Pri večini spletnih brskalnikov se pojavi posebna ikona – ključ ali ključavnica, ki nakazuje, da je spletna stran varna. Ravno tako naj se pozanimajo o podjetju, pri katerem opravljajo nakup, in preverijo varnostne sisteme, ki jih spletna trgovina uporablja,” pravijo. Tako kot pri običajnem plačilu si velja shraniti vse informacije o spletni transakciji kot referenco, dodajajo pri MasterCardu. Pri Dinersu pa opozarjajo, naj kupci na spletu uporabljajo kartico samo pri uveljavljenih trgovcih ali tistih, s katerimi imajo sami ali njihovi znanci oziroma sorodniki dobre izkušnje.
Velikost trga težko oceniti
O velikosti slovenskega trga spletnih trgovin ni povsem točnega podatka. “Lahko le podamo oceno, ki jo dobimo na podlagi več virov Valiconovih raziskav, in poskušamo projicirati. Po moji grobi oceni je trg velik okoli 60 milijonov evrov na leto. Ali raste ali pada, zaradi pomanjkljivosti podatkov ne morem oceniti. Okoli 15 odstotkov tega zneska odpade na nakupe v tujih trgovinah, na primer Amazonu in eBayu,” nam je povedal Matjaž Robinšak, direktor raziskav pri Valiconu.
O med Slovenci najbolj priljubljenih spletnih trgovinah pravi, da ni presenečenje, da prednjači Mimovrste, radi pa nakupujemo še v trgovinah EnaA, M Tehnika, Big Bang, Mlacom, Oskar Veliki, 5pik, GA, Ideo Plus, Tehno Hiša, Kiring.si, Top Shop in Superge.si.