Nakupni proces je daljši, potrošniki so postali bolj raziskovalni in manj impulzivni, so ugotovili v prvi slovenski raziskavi o procesu nakupne odločitve, ki sta jo izvedla Valicon in Iprom. "Zaradi krize se je raziskovanje, primerjanje, odločanje o nakupu še podaljšalo," je poudaril Andraž Zorko iz Valicona. Rok Hrastnik iz Iproma pa je dodal: "Potrošniki so danes superpotrošniki, večkrat so o izdelku bolje informirani kot prodajalci."
Najpomembnejša je cena
V raziskavi so med drugim ugotovili, da se največ kupcev pol leta odloča, kateri avtomobil bodo kupili, tretjina pa eno leto ali več. Polovica anketirancev avto kupi na pet ali več let, 39 odstotkov na od dve do pet let; 59 odstotkov jih kupi rabljen avto, 41 odstotkov novega.
Med znamkami je s 13 odstotki na prvem mestu Volkswagen, med rabljenimi si ta prvo mesto deli z Renaultom. Več kot polovica za nov avto odšteje med 10 in 20 tisoč evri, za rabljenega pa polovica do pet tisoč evrov. Dve tretjini vprašanih sta nakup načrtovali ali sta bili v to primorani, tretjina pa si je to zaželela ali dobila dobro ponudbo. Pri nakupu so najpomembnejši cena, poraba goriva, vozne lastnosti in videz avta.
Manj časa se potrošniki odločajo za druge stvari: štiri mesece, ali bodo najeli kredit, 3,5 meseca za nakup gospodinjske naprave, tri mesece za zabavno elektroniko, 2,5 meseca za počitnice, dva meseca za sklenitev zavarovanja in le 12 dni za kozmetiko.