Slovenija
1795 ogledov

Potrošniki besnijo, turistične agencije pa so obupane. "Na pomoč bi morala priskočiti država!"

potovanje, pot, par, kovček Shutterstock
Na Zvezi potrošnikov Slovenije opozarjajo, da turistične agencije zavračajo zahteve za vračilo vplačil, kar je v nasprotju z zakonodajo. Menijo pa, da bi morala turističnemu gospodarstvu na pomoč priskočiti država.

"Turistične agencije vztrajajo, da so potrošniki upravičeni le do dobropisa oz. vrednostnice, ki jo bodo lahko uporabili za potovanje v kasnejšem obdobju. Tržni inšpektorat, kamor se potrošniki obračajo zaradi zavrnitve zahteve za vrnitev vplačil, pa odgovarja, da njihove prijave ne morejo obravnavati, dokler na ravni države oziroma Evropske unije ne bodo sprejeta stališča oziroma rešitve tega vprašanja," so na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) danes zapisali v sporočilu za javnost. Po njihovih besedah so namreč prejeli ogromno vprašanj glede pravic v primeru odpovedi potovanj.

Zakon je jasen

A zakon o varstvu potrošnikov jasno določa pravice potrošnikov v primeru odpovedi zaradi izrednih razmer, in sicer nalaga organizatorju potovanja, da potrošniku vrne vsa plačila v roku 14 dni po odpovedi, brez kakršnih koli odbitkov.

"Nedvomno je obveznost vračila vplačil za turistične agencije zelo težka, vendar pa to ne more biti razlog za kršitev zakonodaje. Prepričani smo, da mora pri reševanju te situacije turističnemu gospodarstvu priskočiti na pomoč država v sklopu interventnih ukrepov," je izpostavila Breda Kutin, predsednica ZPS.

Rešitev: zagotovitev posebnega jamstva za izdane dobropise

Na ZPS so, kot trdijo, ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo že 17. marca 2020 poslali dopis in predlagali, da se problematika vračanja vplačil zaradi odpovedi potovanj rešuje z zagotovitvijo posebnega jamstva za izdane dobropise ali vrednostnice, s katerim bo poleg turističnih agencij za izplačilo dobropisa jamčila tudi država.

"Ocenjujemo, da bi se na podlagi takega jamstva potrošniki lažje odločali za sprejem dobropisa ali za odlog vrnitve vplačil na kasnejši čas, kar bi bistveno olajšalo položaj turističnih agencij," so zapisali.

"Problem vračila izplačil se ne more reševati na plečih potrošnikov"

Podobno stališče so zavzele potrošniške organizacije, članice Evropske potrošniške organizacije BEUC, ki so v sporočilu Evropski komisiji poudarile, da se "vsi zavedajo resnosti izrednih razmer, vendar se problem vračila izplačil ne more reševati na plečih potrošnikov, saj so nastale izredne okoliščine ne le za gospodarstvo, ampak tudi za potrošnike".

Zato mora po njihovem vsak potrošnik imeti pravico izbirati, ali bo zahteval vrnitev vplačil ali sprejel drugačno ponudbo turistične agencije, države pa naj z zagotovitvijo dodatnega jamstva olajšajo obremenitev turističnih agencij.

"Evropska komisija je v svojem priporočilu zavzela enako stališče glede pravice potrošnikov do vračila vplačil ter pozvala nacionalne države, naj zagotovijo razširitev jamstva tudi na dobropise (vavčerje)," so zapisali v ZPS, kjer so poudarili tudi, da rešitve potrebujejo takoj. S tem bi namreč preprečili nastajanje nepotrebnih sporov in ohranili zaupanje potrošnikov v slovenske turistične agencije. "Te ga bodo potrebovale po končanju izrednih razmer," so še dodali.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 2
  • fasader56 11:55 31.marec 2020.

    To je še ena kraja državljanov. Komu mar,kaj so naredili z denarjem. Treba ga je vrniti......

  • kinglocteens 04:06 31.marec 2020.

    www.MooXi.net - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks