9. decembra, ko bodo Slovenske železnice osvežile svoj vozni red, bodo vlaki začeli ustavljati na novozgrajeni železniški postaji Dolgi most.''Cilj gradnje železniškega postajališča Ljubljana Dolgi most, ki je locirano na vpadnici ljubljanskega železniškega vozlišča, je preusmeritev potnikov primestnega in mestnega prometa na javni železniški prevoz,'' so nam povedali na Direkciji RS za infrastrukturo. Kot so dodali, je postajališče namenjeno vsem kategorijam potnikov, zaradi svoje lokacije pa ponuja predvsem alternativo tistim, ki se z osebnimi vozili vsakodnevno vozijo v center mesta Ljubljane in obratno.
Na bližnjem parkirišču Dolgi most LPP uporabnikom že ponuja možnost ''parkiraj in se pelji z avtobusom.'' Parkirnina za en dan znaša med delovniki 1,2 evra, poleg tega pa dobite še dve vozovnici LPP, ki jih lahko izkoristite isti dan. Pripravljajo na Slovenskih železnicah kaj podobnega?
Vlak bo bistveno dražji kot mestni avtobus
''Cena enosmerne vozovnice Dolgi most – glavna železniška postaja bo 1,28 eur,'' so nam povedali na železnicah. Dodali so, da ponujajo tudi mestno vozovnico za neomejeno število voženj z vlakom na območju Ljubljane. Odraslo osebo dnevna vozovnica stane 2,20 evra. Če k znesku prištejemo še strošek parkiranja 1,2 evra, bi dnevno uporabnik odštel 3,4 evra. Precej več, kot 1,2 evra za parkiranje in prevoz pri LPP.
Železnice ponujajo tudi mesečno mestno vozovnico. Cena te za odrasle je 35,2 evra. Če k temu znesku prištejemo še parkirnino za 20 delovnih dni, kolikor jih je povprečno v mesecu, pa se približamo znesku 60 evrov. Storitev LPP, ki poleg parkiranja že vklučuje prevoz, pa mesečno stane približno 24 evrov, torej več kot polovico manj.
Višja cena, manj odhodov
Zna pa na odločitev, ali se do mesta peljati z avtobusom ali vlakom, vplivati še en faktor – pogostost odhodov. Po trenutno veljavnih voznih redih, med 5.00 in 9.00 na postajališču Dolgi most ustavi 7 potniških vlakov. V istem časovnem okvirju pa proti mestu krene 26 mestnih avtobusov LPP, torej skoraj štirikrat več.
Na Direkciji RS za infrastrukturo pravijo, da se z vzpostavitvijo enotne vozovnice za vse kategorije potnikov načrtuje tudi integracija P&R storitev in storitev javnega prevoza potnikov, prevozna storitev z vlakom v obstoječi P&R sistem pa še ni integrirana. ''Zagotavljanje IJPP storitev je v pristojnosti Ministrstva za infrastrukturo,'' so še dodali.
dezurni@zurnal24.si
"praufo - predpotopna železnica, po tolikih letih na določenih relacijah še vedno vozi gomulka ... pa vlaki zamujajo, Tako je v kučanovem komunizmu l.2018, ker narod želi imeti tako oblast. Pa naj vozi še naprejn 45 let stara "gomulka", Za… ...prikaži veča tako rajo, ki jo država ne zanima, je dobra še ta "gomulka".
predpotopna železnica, po tolikih letih na določenih relacijah še vedno vozi gomulka ... pa vlaki zamujajo, pa ustavi se sredi poti ne vem razlog je verjetno zamuda nasproti vozečega vlaka, srečanje je pa na postaji ... ne, res je ta… ...prikaži več železnica potrebna temeljite in resne prenove
Občasno skočim na vlak za eno postajo. Vozim se 5 min in plačam 1,28 eura, kar se mi zdi res preveč glede na to, da je ista cena za relacijo Dolgi most - Ljubljana. Z mestnim busom pa se lahko… ...prikaži več s prestopanjem vozim 90 min za 1,20 eur.