Odločanje o zlatem fiskalnem pravilu, za katerega je premier Janez Janša dejal, da bo morda nanj vezal zaupnico vladi, je prestavljeno na jesen. "Pametno, da so malo odložili," je bil prvi komentar ekonomista Igorja Mastena. Odločitev sicer ne sprejemajo prehitro, ampak prepočasi, je prepričan, a če ne gre, je vseeno treba počasneje naprej.
Zatišje pred jesensko nevihto?
Da preložitev v nobenem primeru ne more škoditi, meni tudi ekonomist Matej Lahovnik. "Če bodo glave jeseni malo manj vroče, potem je lahko koristno. Bodo pa argumenti jeseni popolnoma enaki kot zdaj, in to bo največji problem." Slovenija pa bo do takrat dobila še nekaj zaušnic s strani mednarodnih finančnih trgov.
Po njegovem nekateri v opoziciji nočejo videti posledic morebitnega nesprejetja tega pravila v ustavo ali enakovreden dokument. Nekateri v tem vidijo možnost, da zamajejo vlado. "V vsakem primeru bi predčasne volitve poglobile tudi gospodarsko in socialno krizo."
Po mnenju Lahovnika se mnogi poslanci, ki redno in brez zamud prejmejo poslansko plačo, težko vživijo v položaj nekoga v realnem sektorju, ki enkrat prejme plačo, drugič ne, tretjič mu jo znižajo zaradi plačilne nediscipline partnerjev podjetja ipd.: "Verjetno je tudi sedanje oklevanje posledica tega, da mnogi poslanci tega še niso izkusili na svoji koži. Dogaja se jim učinek kuhane žabe."
Imenovati neoporečne in kredibilne ljudi
"Institucijo, kot je AUKN, glede na stanje korporativnega upravljanja in duha definitivno potrebujemo, je pa res, da potrebujemo tudi s strani politike tolikšno stopnjo zavedanja, da bo na funkcijo, ki prinaša toliko neodvisnosti, nastavila resnično neoporečne in kredibilne ljudi," pravi Masten. Ali bo tokrat tako, ne ve. "Skeptičen sem, ker tega pri nas še nismo naredili."
Na trditve, da gre pri odstavitvi članov uprave Agencije za upravljanje kapitalskih naložb (AUKN), Marka Goloba in Danila Grašiča, za politične čistke, se je Masten najprej nasmehnil, potem pa pojasnil, da na take funkcije pač imenuje politika, a bi bilo dobro, če bi parlament. Je pa popolnoma jasno, da mandat lahko vzamejo s strani ljudstva izvoljeni politiki, enako kot pri centralni banki, ustavnem sodišču in podobno.
"AUKN ne bo pogrešal nihče"
"Kakorkoli človek obrne, niso uspešno delali. Sploh pa ne v smislu tega, kar naj bi bilo osnovno poslanstvo – izboljšanje prakse vladanja v podjetjih, če omenim samo prisilo dokapitalizacije NKBM. Da ne nadaljujem z drugimi zadevami ..." pojasnjuje tudi Masten. "Tiste tri ali štiri tiskovne konference na dan so prepozen poskus popravljanja slabega vtisa."
Zakaj mora vsaka vlada posvečat toliko časa in to večkrat na leto za kreiranje proračuna in še razne rebalanse. Poleg tega se v parlamentu glede proračuna opozicija z koalicijo vedno na smrt skrega. Ali ne bi bilo bolj pametno, da… ...prikaži veča se vsi proračunski odhodki več ali manj določijo procentualno. Tako bi se lahko izognili rebalansom proračuna, saj bi se glede na nihanje prihodkov v proračun, nihali tudi vsi odhodki. Z drugimi besedami povedano, več bi ustvarili, več bi lahko potrošili in obratno.
a si strokovnjak za ustavno pravo? Poleg tega pa verjetno tudi makroekonomijo obvladas. Pri tej zadevi bi se morali sestati s pravniki in ekonomisti, priti cim bolj skupaj in potem podpreti koncno varianto. Resitev brez dogovora ne bi smela obstajati… ...prikaži več - za dobro slovenije. torej nujno je, da se vsi vzamejo skp in neki nardijo
...slovenski narod se je zmeraj znašu, pa še ostale bratske narode zalagal!!! ...takega dreka na oblasti, ne želi slovenski narod!!!!!!!