Klici. Pro plus danes za en oddani glas v resničnostnem šovu Big Brother gledalcu zaračuna 137 odstotkov ali 1,15 evra več kot leta 2007. V primerjavi z lani pa so ceno glasu podvojili.
Zakaj takšna podražitev?
"Vzporedno s produkcijsko zahtevnostjo posameznih projektov in visokih rezultatov gledanosti, ki tekom let strmo rastejo, se prilagaja tudi cena posameznega glasu," podražitev pojasnjujejo pri organizatorju Big Brotherja in drugih resničnostnih šovov. Izpostavljajo, da se izkupiček posameznega glasu “deli med operaterjem, licenčnikom, prirediteljem in državo z obdavčitvijo”. Koliko dobi vsak, skrivajo.
Plačljivost. Od 3. oktobra so plačljive tudi nekatere prej brezplačne vsebine na strani 24ur.com. Tako je denimo na novo stran Popplus.si s plačljivimi vsebinami (naročnina znaša pet evrov na mesec) prestavljen arhiv informativnih oddaj in drugih ekskluzivnih zadev. Uradnega odgovora Pop TV, zakaj so zaklenili te vsebine – razen tega, da bodo na tem portalu ponudili še več –, nismo dobili.
Se pa cena za klic “prilagaja tudi na splošno rast cen na trgu”. A če za primerjavo vzamemo mleko (eden od tistih izdelkov, ki se je bolj dražil), ugotovimo, da se je cena v zadnjih treh letih zvišala le za tretjino, kar je precej manjša podražitev od Pro plusove.
Operaterjem menda tretjina
Dvig cen pa polni tudi žepe operaterjev. Čim višji znesek postavi naročnik, večji je njihov izkupiček. Tega ne zanikajo, a poudarjajo, da je končna cena stvar zakupnika storitev. Koliko od vsakega klica pospravijo v lasten žep, pa ne razkrivajo: "Podrobnosti o deležih in drugih pogodbenih dogovorih ostajajo poslovna skrivnost in jih v javnosti ne razkrivamo." Neuradno smo sicer izvedeli, da naj bi jim pripadla okoli tretjina.
090 na RTV s "popustom"
Tarifirane klice (na 090), kot jih ponuja Pro plus, uporablja tudi nacionalna RTV. A za klic zaračunajo bistveno manj. V oddaji Dobro jutro denimo “le” 0,42 evra ali petkrat manj kot na Pop TV.
"Cena ni pomembna"
Vplivanje. "Ljudem, ki glasujejo za sodelujoče v resničnostnih šovih, cena oddanega glasu ni pomembna," meni specialist zakonske in družinske terapije Peter Pinter.
Ob tem dodaja, da so glasovalci po navadi vseh starosti, čeprav najbolj izstopajo “najstniki, ki še iščejo svojo identiteto – teh je največ –, in tudi tisti srednjih let, ki niso zadovoljni s svojim življenjem”.
Glasove "žrtvam"
Pinter razlaga, da glasovalci svoj glas po navadi namenijo tistemu, s katerim se najbolj poistovetijo. "Glasujejo tudi za tiste, ki jih vidijo kot žrtve kakšne zarote," še dodaja. Sam izid glasovanja vpliva tudi na zadovoljstvo posameznika: "Tu lahko igra več momentov: glasovalec se poistoveti s človekom ali z nekom razvije imaginaren virtualni odnos. Močan pa je tudi občutek kaznovanja nekoga iz šova, ki ga s svojim vedenjem spominja na koga iz lastnega življenja." Z oddajo glasu pa ti ljudje dobijo tudi občutek, da lahko na nekaj vplivajo. Po navadi namreč menijo, da tega v svojem življenju pri določenih stvareh ne morejo. S svojim glasom pa dobijo tudi občutek, da so nekomu pomagali ali ga kaznovali, in se zato tudi bolje počutijo, pojasnjuje Pinter.