Policijska uprava Koper je v novembru prejela prijavo ene od gospodarskih družb, ki je bila žrtev spletne goljufije. Neznani storilci so računovodstvu družbe poslali elektronsko sporočilo, v katerem so se predstavili kot njihova banka. V sporočilu so zapisali, da banka menjuje strežnike spletnega bančništva. Vključena je bila tudi povezava do spletnega obrazca, v katerega je moral prejemnik sporočila vnesti vse svoje podatke o bančnem računu in dostopne podatke. "Za tem je sledil klic iz slovenske telefonske številke, kjer se je storilec predstavljal kot tehnična služba banke in oškodovanca z lažnim prikazovanjem z navodili prepričal, da mu je posredoval dodatno geslo in s tem omogočil storilcu dostop do spletnega bančništva. Zatem je storilec izvedel transakcijo 635.000 evrov na tuj bančni račun," so okoliščine opisali na PU Koper.
Prijavi je sledila hitra akcija policije. "Kriminalisti oddelka za računalniško preiskovanje PU Koper so takoj stopili v kontakt s kriminalisti Uprave kriminalistične policije Generalne policijske uprave in preko njih z varnostnimi organi Združenega kraljestva. Prav tako so kontaktirali tudi banko in Urad za preprečevanje pranja denarja. V nadaljevanju je bila transakcija zaustavljena in denar je že vrnjen podjetju," so še povedali o primeru, ki se je srečno končal.
Goljufi z vedno novimi pristopi
Policija opozarja, da imajo slovenski kriminalisti v zadnjem času v različnih delih Slovenije opravka z novimi načini spletnih prevar, katerih tarča so predvsem podjetja. "Podjetnikom zato svetujemo, naj začnejo preverjati pristnost elektronske pošte. Načini goljufij so vedno novi. V policiji ugotavljamo, da v teh primerih ne gre za vdore v elektronske poštne strežnike, ampak za lažno elektronsko pošto, poslano iz tujine, s ponarejenim zaglavjem sporočila. Ugotavljamo tudi, da so pri večini podjetij številke transakcijskih računov, likvidnostnega stanja podjetja, davčne številke, elektronski poštni naslovi direktorjev, računovodstva ali tajništva dejansko vsakemu dostopni na spletu, zaradi česar storilci lažje najdejo nove žrtve," pojasnjujejo.
Podjetjem svetujejo, da imajo vključen varnostni mehanizem "preverjanje pristnosti elektronske pošte". "S preverjanjem pristnosti si zagotovite, da so sporočila razvrščena čim pravilneje. E-poštna sporočila, za katera pristnost ni preverjena, bodo najbrž zavrnjena ali preusmerjena v mapo z vsiljeno pošto, saj obstaja velika verjetnost, da so ponarejena in se uporabljajo za prevare z lažnim predstavljanjem," razložijo na policisti. "Poleg tega so lahko e-poštna sporočila z nepreverjeno pristnostjo, ki vsebujejo priloge, neposredno zavrnjena zaradi varnostnih razlogov."
Več o spletnih prevarah lahko preverite na spletni strani policije ali na spletni strani Varni na internetu.
oškodovanec si je v bistvu sam kriv. kako naivno so eni še vedno.