Postopek, ki bo pokazal, ali je šlo za upravičeno uporabo službenega orožja, še ni končan, so nam povedali na policiji, zaključen bo predvidoma v drugi polovici septembra.
Vsakič, ko je izstreljen strel iz službenega orožja, mora direktor policijske uprave imenovati najmanj tričlansko komisijo, ki preveri, ali je bilo orožje uporabljeno zakonito in strokovno ter o tem napiše poročilo.
Po zakonu smejo policisti uporabiti strelno orožje samo, če ne morejo drugače odvrniti napada, s katerim je ogroženo življenje, ali preprečiti, da bi oseba, ki ima za uporabo pripravljeno strelno orožje, eksplozivna sredstva ali druge nevarne predmete ali snovi, z njimi ogrozila življenje ene ali več oseb. Če je možno, mora pred uporabo orožja osebo, proti kateri bo streljal, opozoriti s klicem: "Stoj, policija, streljal bom!" ter z opozorilnim strelom v varno smer.
Streljajo enkrat na pet mesecev, poškodovanih več policistov kot prestopnikov
Policisti so v zadnjih petih letih strelno orožje sicer uporabili le dvanajstkrat, kar je enkrat vsakih pet mesecev. V enajstih primerih je bila uporaba zakonita, v enem pa ne. Šlo je za primer, ko je policist streljal v zadnji bočni del vozila.
Od leta 2012 so zaradi posledic uporabe službenega strelnega orožja umrli štirje ljudje, od tega dva policista, poškodovani so bili trije, od tega dva policista. Podatki se nanašajo na primere, ko so napadalci zoper policiste uporabili strelno orožje, policisti pa so napade odvračali s strelnim orožjem. V istem obdobju je zaradi kaznivih dejanj umrlo sto ljudi, od tega je bilo 48 umorov in 20' ubojev.
Napadov na policiste je približno 170 na leto, kar je skoraj eden vsaka dva dneva. "Približno tretjina se jih konča s povzročitvijo lahke telesne poškodbe, dva do pet pa jih je utrpelo hudo telesno poškodbo. Umrli so štirje policisti," so pojasnili na policiji.
Velike pristojnosti komisije
Komisija, ki preverja zakonitost uporabe službenega orožja v policiji ima precejšnje pristojnosti: "Člani komisije lahko zahtevajo dokumentacijo o dogodku (kopijo, izpis ali prepis), opravijo razgovor s policistom in osebo, zoper katero je uporabil prisilno sredstvo, policisti in drugimi osebami, ki so bile priče ali bi lahko kaj vedele o dogodku, v katerem je policist uporabil prisilno sredstvo, ter jih po potrebi soočiti, si ogledajo kraj uporabe, proučijo način uporabe prisilnega sredstva, pregledajo morebitne posnetke, pridobijo informacije in mnenja strokovnih služb policije, strokovnjaka sodne medicine oziroma drugih strokovnjakov, vpogledajo v podatke iz evidenc, vpogledajo v baze tehničnih informacij, ki pojasnjujejo, prikazujejo ali drugače zapisujejo dogodek, pri katerem je prišlo do uporabe prisilnih sredstev (registrafon, videonadzor, GPS in druge oblike sledenja, registrator brezžičnih komunikacij in podobno), ter po potrebi zahtevajo kopije, izpise ali prepise, zahtevajo dokazila o usposobljenosti policista za uporabo prisilnih sredstev ter opravijo druge ukrepe in dejanja, ki so potrebna za preveritev okoliščin uporabe prisilnega sredstva," piše v zakonu.
janez.zalaznik@zurnal24.si
Problem je da za policijo ni zakonov ... mel primer ki so kršili vs kar je možno ko sem prišel k komadirju policijske uprave je rekel v čem je problem ko mu zakonodajo pokažem kaj piše je rekel piše lahko… ...prikaži večko ampak to za nas ne velja....
Ne vem kaj je tu spornega,edina škoda je ta,da so kugle vrtale v pleh in v idiota,ki je ogrožal pol Koroške?
pri nas lahko redar strelja z orožjem, medtem ko ga policaj pa še pogledat ne sme. Kaj je tu sploh za razmišljat o upravičenosti? je ustavil na znake policije? ni... če se ne motim in je celo blokado prebil, torej???… ...prikaži več če bi na poti se v nekoga čelno zabil, bi pa spet policaji bili krivi ker so ga lovili ane...tretja opcija ko bi bili spet oni krivi: premajhen nadzor prometa...