“Zahtevamo, da se s stolpnico zgradi tudi avtobusna in železniška postaja,” zatrjuje župan Mestne občine Ljubljana (MOL) Zoran Janković. Investitor gradnje ljubljanskega potniškega centra Trigranit želi namreč graditi po fazah, veljavni občinski podrobni prostorski načrt pa predvideva le enotno gradbeno dovoljenje.
Še ni znano. Študijo, kje bodo stali stebri za poglobitev železnice, so v Emoniki menda že naročili. Slovenske železnice jo morajo, ko bo narejena, nato le potrditi.
Z javnim delom ali pa nič
Po županovih besedah mesto soglaša s fazno gradnjo, vendar le, če se bo s prvim delom komercialne gradnje zgradil tudi javni del, s stolpnico torej tudi avtobusna in železniška postaja.
Za pridobitev enotnega gradbenega dovoljenja bi moral Trigranit naenkrat sprojektirati vse dele Emonike. V tem primeru bi nato MOL soglašala z uporabnim dovoljenjem za komercialni del, le če bi bil istočasno zgrajen tudi javni del. Če pa bodo na MOL že drugič spremenili zazidalni načrt, bi lahko v Trigranitovi Emoniki tudi projektirali in pridobivali gradbena dovoljenja po fazah, nato pa tako tudi gradili. V tem primeru bodo na MOL že v zazidalnem načrtu zahtevali, da se ob gradnji stolpnice zgradi tudi avtobusna in železniška postaja.
Nasprotovanje spremembi
V Slovenskih železnicah (SŽ) pravijo, da je njihov glavni cilj, da bosta postaji čim prej zgrajeni, in se tako strinjajo z županom, da se komercialni del ne more graditi pred javnim. Po naših neuradnih informacijah pa SŽ celo nasprotujejo spremembi zazidalnega načrta zaradi dolgotrajnosti postopkov.
Od Trigranita oziroma Emonike včeraj dodatnih informacij zaradi odsotnosti direktorja nismo dobili.