Slovenija
189 ogledov

"Podatke naj bi prenašala, ko sem spala …"

punca Shutterstock
Bralka se čudi, zakaj ji je mobilni operater opolnoči zaračunal ogromne količine prenosa podatkov, če pa takrat vedno že spi.

"Za 250 megabajtov sem prekoračila kvoto podatkov, kar me je stalo sto evrov," pravi bralka. V paketu ima sicer vključenih pet gigabajtov podatkov, ki jih ni še nikoli prekoračila. 

Svojih navad ni spreminjala, naložila ni nobene nove aplikacije, še najbolj pa jo presenečajo velike količine podatkov, ki naj bi jih prenesla točno opolnoči, ko vedno že spi, saj ima majhnega otroka in zjutraj zgodaj vstaja. 

Razume, da se morda kakšna aplikacija posodobi opolnoči, ampak opolnoči, med spanjem, so ji obračunali ogromne količine podatkov, tudi 500 megabajtov. 

Podatki se prenašajo med spanjem

Razlaga za prenose podatkov opolnoči je enostavna. Če je tudi ponoči telefon prižgan in so odprte aplikacije, ki prenašajo podatke, podatkovne seje potekajo v dveh različnih dneh. Da uporabniki vedo, koliko podatkov so prenesli v kakšnem dnevu, opolnoči te podatkovne seje razmejijo. Štetje prenosa podatkov se tako po novem dnevu začne na novo, čeprav aplikacija vmes ni bila zaprta, so pojasnili na Simobilu, katerega naročnica je naša bralka. 

janez.zalaznik@zurnal24.si

»Podatke naj bi prenašala, ko sem spala …«

 

 

»Za 250 megabajtov sem prekoračila kvoto podatkov, kar me je stalo sto evrov,« pravi bralka. V paketu ima sicer vključenih pet gigabajtov podatkov, ki jih ni še nikoli prekoračila.

Svojih navad ni spreminjala, naložila ni nobene nove aplikacije, še najbolj pa jo presenečajo velike količine podatkov, ki naj bi jih prenesla točno opolnoči, ko vedno že spi, saj ima majhnega otroka in zjutraj zgodaj vstaja.

 

Razume, da se morda kakšna aplikacija posodobi opolnoči, ampak opolnoči, med spanjem, so ji obračunali ogromne količine podatkov, tudi 500 megabajtov.

 

Podatki se prenašajo med spanjem

Razlaga za prenose podatkov opolnoči je enostavna. Če je tudi ponoči telefon prižgan in so odprte aplikacije, ki prenašajo podatke, podatkovne seje potekajo v dveh različnih dneh. Da uporabniki vedo, koliko podatkov so prenesli v kakšnem dnevu, opolnoči te podatkovne seje razmejijo. Pogledajo torej, koliko podatkov je bilo prenesenih prejšnji dan, štetje pa po novem dnevu začne na novo, čeprav aplikacija vmes ni bila zaprta, so pojasnili na Simobilu, katerega naročnica je naša bralka.

 

 

 

 

 

 

v Telekomu Slovenije smo že pred leti za vse vključene količine naših naročniških paketov uvedli storitev Monitor alarm zakupljenih količin, ki je pri nekaterih paketih vključen samodejno, vsi uporabniki pa si ga lahko po želji hitro in enostavno vključijo/izključijo prek sporočila SMS. Tako naročniki storitev in paketov, ki imajo v naročnini vključeno določeno količino enot (klicev, SMS-sporočil ali prenosa podatkov), prek storitve Monitor alarm prejmejo obvestilo, ko dosežejo 80 % zakupljene količine, obvestimo pa jih tudi, ko porabijo 100 % zakupljenih količin. Uporabnike s tem sporočilom hkrati obvestimo, da se jim storitve po celotni porabljeni količini zaračunavajo po ceniku. Več o storitvi Monitor Alarm je navedeno na naši spletni strani http://www.telekom.si/zasebni-uporabniki/mobilno/storitve/monitor-alarm.

Prav tako uporabnike obvestimo, ko dosežejo prenos podatkov glede na princip pravične uporabe, ki velja za njihov naročniški paket, in se jim hitrost prenosa podatkov zniža.

 

Ob doseženi vključeni količini se hitrost prenosa podatkov zniža, nadaljnji prenos podatkov pa ni plačljiv pri vseh podatkovnih naročniških paketih Mobilni Internet in pri določenih drugih mobilnih paketih (npr. paket Brezskrbni, Neomejeni C, Neomejeni D …).

Po doseženi zakupljeni količini pa se prenos podatkov po veljavnem ceniku zaračunava večinoma pri tistih mobilnih govornih paketih, pri katerih si uporabniki sami izbirajo zakupljene količine prenosa podatkov.

V obeh primerih uporabnike obveščamo o opravljenem prenosu podatkov, tako da se lahko pravočasno odločijo, kako ravnati, pri tem pa imajo na voljo tudi možnost zakupa dodatnega mobilnega prenosa podatkov. V večini naših govornih naročniških paketih omogočamo tudi nastavitev limite prenosa podatkov, ki uporabniku ob dosegu nastavljene količine zmanjša hitrost prenosa podatkov. V nekaterih paketih so ti limiti že prednastavljeni.  Uporabniki lahko svojo porabo vključenih enot tudi kadarkoli preverijo preko sporočil SMS ali preko portala Moj Telekom - več informacij o tem najdete na http://www.telekom.si/zasebni-uporabniki/mobilno/storitve/monitor.

 

Aktivnih sej prenosa podatkov ne prekinjamo. Prav tako pri prenosu podatkov v domačem omrežju ne onemogočamo prenosa podatkov ob prekoračitvi zakupljene količine.

Za prenos podatkov v tujini, skladno z evropsko direktivo, znaša privzeta vrednost limita 60 evrov (z vključenim DDV). Slednje smo v Telekomu Slovenije uvedli za vse države, v katerih omogočamo mobilno gostovanje, ne le v državah članicah EU.

 

Večje količine prenosa podatkov sicer večinoma ustvarijo aplikacije, ki omogočajo pretok video vsebin, glasbe in večjih datotek. Spletne strani ali aplikacije, ki nudijo prenos video vsebin, navadno že samodejno zaznajo priključeno napravo in tip izbranega omrežja (WiFi ali mobilni prenos podatkov 2G, 3G ali 4G) in uporabniku skladno s tem predvajajo izbrano vsebino v višji ali nižji kakovosti, kar pa lahko določi tudi uporabnik sam. Aplikacije načeloma omogočajo tudi prikaz kakovosti izbrane vsebine (npr. ikona HD), ki uporabnika opozori na večjo porabo prenosa podatkov. Ali se celoten video posnetek prenese tudi v primeru, če si ga je uporabnik ogledal le za nekaj sekund in nato aplikacije oziroma brskalnika ni ugasnil, ter ali se prenos podatkov nadaljuje tudi ob umiku aplikacije ali brskalnika z zaslona, pa je odvisno od posamezne aplikacije in operacijskega sistema mobilne naprave.

Uporabnikom svetujemo, da pred uporabo pretočnih video vsebin preverijo nastavitve izbranih aplikacij in mobilnega telefona ter jih ustrezno prilagodijo. Vsem, ki želijo poslušati glasbo na mobilniku, priporočamo, naj za to uporabljajo programe, ki ob tem ne prenašajo video posnetkov (npr. Deezer), ali pa si glasbo prenesejo na mobilno napravo in jo poslušajo brez povezave z omrežjem. Uporabnikom, ki prenašajo večje količine mobilnih podatkov, pa svetujemo predvsem izbiro ustreznega paketa, kot je na primer paket
Brezskrbni.

 

Podatkov, povezanih s porabo naših naročnikov, zaradi varovanja poslovne zaupnosti ne moremo razkriti.

 

 

 

 

Pozdravljeni, posredujemo vam odgovor družbe Si.mobil:

Ali ste v zadnjem času kakorkoli spremenili način obračunavanja oziroma prekinjanja aktivnih sej?

Bralka pravi, da je imela večje količine prenosa podatkov obračunane opolnoči, ko vedno že spi. V eni od vaših enot so ji pojasnili, da takrat prekinjate in obračunate še aktivne podatkovne povezave. Ali to drži?

»V družbi Si.mobil aktivnih sej na strankinih telefonih nikoli ne prekinjamo. Prav tako nismo spreminjali načina obračunavanja.«


Ali to pomeni, da so v ozadju še vedno tekle aplikacije, ki so prenašale podatke?

»Ta možnost vedno obstaja.«


Koliko naročnikov približno vsak mesec prekorači kvoto?

»Uporabniki danes le redko prekoračijo zakupljen prenos podatkov, saj naši paketi vključujejo veliko GB prenosa podatkov. Tako ORTO ELASTIK vključuje kar 5 GB prenosa podatkov v Sloveniji in še 1 GB prenosa v tujini. Naš novi SILVESTER paket pa ima vključenih že 4 GB prenosa podatkov, med tem ko imajo paketi ULTIMATIVNI od 1 GB do 15 GB prenosa podatkov. Prav tako imamo v družbi Si.mobil vgrajene varovalke, ki uporabnika obvestijo o njegovi porabi, in sicer uporabniki dobijo SMS sporočilo, ko porabijo 80% in 100% zakupljene vrednosti prenosa podatkov.«


Ali je možna nastavitev pri vas (ne na telefonu), da se prekoračitev kvote prenosa podatkov onemogoči?
Pri katerih vaših paketih se hitrost prenosa podatkov po porabi kvote zgolj omeji, pri katerih je prenos podatkov nato plačljiv oziroma kakšne druge možnosti so?

»V družbi Si.mobil že vrsto let uvajamo številne varovalke, da lahko naši uporabniki brezskrbno uporabljajo mobilne storitve. Tako imajo danes tudi vsi novejši paketi varovalke, ki so predvsem usmerjene v obvarovanje uporabnikov pri uporabi prenosa podatkov, saj so v večini primerov klici, SMS in MMS sporočila v Sloveniji neomejena.«


Katere aplikacije so najbolj potratne s podatki in so po vaših ocenah in izkušnjah največkrat odgovorne za prekoračitve prenosa podatkov?

Pri bralki, ki je prekoračila kvoto, je bilo večino podatkov prenešenih z You Tuba. Ali lahko uporabnik, ki si ogleduje video, ve, ali prenaša posnetek slabe kakovosti ali HD video; kako? Ali je bolje imeti aplikacijo, ki ima nastavitev, da se HD video prenaša le v wi-fi omrežju?

Ali se v primeru, da uporabnik klikne na daljši video, pa pogleda le nekaj sekund in nato aplikacije oziroma brskalnik ne ugasne, ampak le umakne z zaslona, prenese celoten posnetek? Ali aplikacija youtube neha prenašati podatke, če se umakne z zaslona? Kaj pa brskalnik?

Se lahko na takšen način v aplikaciji predvaja celoten seznam predvajanja in ali je to mogoče preprečiti s kakšnimi nastavitvami?

Bi vsem, ki želijo na mobilniku poslušati glasbo, priporočili, naj jo poslušajo v programih, kjer se hkrati ne prenaša video posnetek oziroma si jo prenesejo na telefon v wifi omrežju?

»Pametni telefoni so po načinu delovanja in tehničnih značilnostih danes popolnoma primerljivi z osebnimi/prenosnimi računalniki. Tako moramo vedeti, da se odvija pri uporabi več operacij hkrati, programi lahko tečejo v ozadju.

Vsekakor so video vsebine tiste, ki zahtevajo največ prenesenih podatkov. Tukaj ne gre samo za Youtube, tudi Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat in ostale uporabljajo video kot enega od načinov prikaza vsebine. Opažamo, da je video vsebin vedno več znotraj družbenih omrežij in predvajanja le-teh se moramo lotiti pametno.

Večina aplikacij za pametne telefone v osnovi predvaja video samodejno, torej se video zažene, tudi če ga nismo izbrali za predvajanje. Uporabniki naj se sprehodijo čez nastavitve in izberejo sebi najbolj optimalno rešitev. Po uporabi aplikacije ali ogledu videa naj se aplikacija preventivno zapre, da ne pride do dodatnih prenosov vsebin.

Svetujemo, da se vsebine (tudi v visoki ločljivosti) predvaja ali na brezžičnem omrežju wi-fi ali pa v primeru, da imamo zakupljeno večjo količino prenosa podatkov.

Predvajanje glasbe naj se izvaja v namenskih aplikacijah, torej brez sočasnega predvajanja videa in v kolikor je le mogoče, si glasbo prenesemo na telefon preko omrežja wi-fi in s tem optimiziramo prenos podatkov. V primeru, da nam zakupljen prenos podatkov omogoča pretočne glasbene vsebine (streaming), pa je to alternativna rešitev.«

 

Komentarjev 17
  • Harrison 08:40 17.januar 2016.

    Za nekoga, ki nima takšne plače kot ti, je tudi 12 eur veliko. Pa se ne bom obešal na tej 12 eur. Dejstvo je, da si nekateri grebejo cel kup denarja. Pogodbena razmerja pa so tako al tako pisana na ...prikaži več kožo operaterjem. Lahko bi ti še marsikaj razlagal, pa nima smisla. Takih mislecov, kot si ti je veliko, zato pa je tako kot je.

  • blueone 22:42 15.januar 2016.

    Mah vse je vredu, samo kako za 50 mega, 100 evrov??

  • Avatar Lucipin
    Lucipin 18:21 15.januar 2016.

    heheh sedaj operater kriv za uporabnikovo neumnost ki je porabil prenos podatkov... krneki no..