"Trend padanja tržnega deleža poslanih SMS-sporočil družbe Telekom Slovenije v zadnjem letu je vplival na to, da je prvo mesto po poslanih SMS-sporočilih prevzela družba Simobil," je zapisano v današnjem poročilu agencije za pošto in elektronske komunikacije (Apek) o razvoju trga elektronskih komunikacij.
Simobil je tako konec leta 2011 imel 44,7-odstoten delež od vseh poslanih kratkih tekstovnih sporočil SMS. V četrtletju pred tem je imel 44,1-odstoten delež, v zadnjem četrtletju 2010 pa 41,4-odstoten delež.
Telekom Slovenije, ki je v večinski državni lasti in v mobilni telefoniji nastopa z blagovno znamko Mobitel, je medtem na letni ravni zabeležil padec tržnega deleža z 48 na 43,5 odstotka.
Po podatkih za zadnje tri mesece lani vodilnima dvema operaterjema po poslanih sporočilih SMS sledijo Tušmobil (9,3 odstotka), Debitel (1,3 odstotka), Izimobil (0,9 odstotka) in T-2 (0,3 odstotka).
Vodstvo tudi pri sporočilih MMS
Podobno se je zgodilo tudi na področju večpredstavnostih sporočil MMS. Simobil je na letni ravni svoj delež povečal s 36,9 na 46,3 odstotka ter tako prevzel vodstvo, Telekom Slovenije pa je doživel padec s 53,1 na 43,2 odstotka.
Na področju poslanih MMS Simobilu in Telekomu Slovenije sledijo Tušmobil (8,1 odstotka), Debitel (1,5 odstotka), T-2 (0,7 odstotka) in Izimobil (0,2 odstotka).
Še vedno ima največ uporabnikov Mobitel
Ob tem velja omeniti, da po številu aktivnih uporabnikov mobilne telefonije vodilno mesto še vedno pripada Telekomu. Ker je vseeno izgubil prvo mesto na področju sporočil, to verjetno vsaj do določene mere pomeni, da ima Simobil bolj intenzivne pošiljatelje sporočil SMS in MMS.
Telekom Slovenije je konec leta 2011 imel 51,8-odstoten delež vseh aktivnih uporabnikov mobilne telefonije, medtem ko je pred letom dni zasedal še 54,7-odstoten delež.
Sledil je Simobil, ki je delež na letni ravni povečal z 29,2 na 29,5 odstotka. Za njim so se zvrstili Tušmobil (10,1 odstotka), Debitel (4,4 odstotka), Izimobil (2,5 odstotka) in T-2 (1,7 odstotka).
Na trg vstopajo novi ponudniki
Izpostaviti še velja, da je februarja letos na trg mobilne telefonije kot nov ponudnik storitev vstopil tudi mariborski Amis, o tem naj bi razmišljal tudi Telemach. To pomeni, da se slovenskemu trgu mobilne telefonije obeta zanimivo leto 2012.
Penetracija aktivnih uporabnikov mobilne telefonije glede na skupno število prebivalcev v državi se je medtem na letni ravni povečala s 103,5 na 105,5 odstotka. Tako je, ker nekateri uporabniki uporabljajo po več mobilnikov, denimo zasebnega in službenega.