Kitajska že lep čas doživlja gospodarski bum in če hoče, da se trend ohrani, potem mora seveda skrbeti za primerno raven infrastrukturnega omrežja. Predvsem vzhodni predel države, ki je najgosteje naseljen in gospodarsko najdejavnejši, je čedalje bolj odvisen od prometnih povezav. Kitajska vlada se je že pred leti odločila, da bo za pretočno komunikacijo po državi poskrbela predvsem z gradnjo avtocestnega omrežja.
Cestna povezava s Tajvanom? |
Če se bodo odnosi med Kitajsko in upornim Tajvanom otoplili, namerava Kitajska do 150 kilometrov oddaljenega otoškega Tajvana zgraditi most z avtocesto. |
V trenutno aktualnem petletnem načrtu gradnje avtocestnega omrežja med letoma 2006 in 2010 je država za naložbe predvidela kar 360 milijard dolarjev, kar je enkrat več kot v prejšnji petletki. Gre za vsote, ki predstavljajo absolutni rekord med vsemi državami. Celo sosednji velikan Indija bo v istem obdobju v avtoceste vložil enkrat manj. Pomemben vir avtocestnega programa predstavljajo tudi cestnine, ki so za kitajske razmere dokaj visoke (preračunano, en evro na vsakih dvajset kilometrov).
Že 53 tisoč km avtocest
Še pred desetimi leti je država s komunistično partijo na čelu premogla samo sedem
tisoč kilometrov avtocest, lani že 53 tisoč tisoč. Njeno omrežje je takoj za ZDA največje na svetu.
Gradnja poteka zelo hitro, saj se kitajskim gradbincem ni treba ubadati z zamudnimi postopki
odkupovanja zemljišč. Lastnikom za avtocesto predvidenih zemljišč kratko malo odvzamejo njihovo
zemljišče, v zameno pa prejmejo bolj ali manj simbolično odškodnino.
Ker si vladajoča komunistična garnitura, ki vlada pod geslom Za harmonični razvoj družbe, želi
razvoja gospodarsko nedohranjenega zahoda države, je temu namenila številna sredstva. Zaradi
goratega terena naj bi vzhod s preostalim delom države povezali predvsem z železniškim omrežjem.
Pred kratkim končani 1100 kilometrov dolgi železniški povezavi s Tibetom se bo do leta 2010
pridružilo še 17 tisoč kilometrov novih tirov.