Slovenija
19 ogledov

"Osredotočiti se je treba na kupca"

null Žurnal24 main
Slovenska podjetja bi se morala osredotočiti na kupca in trge jugovzhodne osi, meni partner v svetovalnem podjetju A. T. Kearney Branko Žibert.

Žibert opozarja na prezadolženost velikih slovenskih podjetij, ki je posledica slabega upravljanja in prenizke produktivnosti slovenskih podjetij v primerjavi s tujimi. Za rešitev problema zadolženosti so po njegovem tri možnosti: stečaji in prisilne poravnave, hitra prodaja tujim investitorjem in razbremenitev bilanc s pomočjo države in mednarodnih finančnih institucij ter odločitev za privatizacijo.

 

Branko Žibert je partner v svetovalnem podjetju A. T. Kearney. Sodeloval je z vodilnimi podjetji v jugovzhodni Evropi v različnih sektorjih industrije. Njegovo glavno strokovno področje obsega razvijanje strategij, pozdružitvene integracije, reorganizacije in velike programe preoblikovanja.

 

Pomanjkanje vlaganja v razvoj predstavlja velik izziv za državo. "Nemčija se lepo pobira, tudi na račun zelo pospešenega sodelovanja z Azijo, predvsem s Kitajsko. Slovenska podjetja so v 25 odstotkih odvisna od držav BRIK (Brazilija, Rusija, Indija, Kitajska), predvsem Kitajske in Rusije, lahko tudi posredno prek Nemčije. Tukaj zaznavamo pozitivne znake," ocenjuje v intervjuju za STA.

 

Žibert opozarja, da se bo rast dogajala na jugovzhodni osi, od Brazilije do Kitajske. "Zmagovalci bodoče rasti bodo tisti, ki bodo uspešni na tej osi. Na tej osi je treba najti pot – bodisi neposredno bodisi v partnerstvu s podjetji iz sosednjih držav. Da ne moreš biti majhen in globalno prisoten, preprosto ne drži."

Zamudili priložnost
Žibert ocenjuje, da smo zaradi neizdelane gospodarske strategije zamudili priložnost na trgu jugovzhodne Evrope. Trg dobro poznamo, je blizu in ima omejeno ekonomsko moč. Velja pa izkoristiti potencial omenjenega trga, predvsem kadrovski potencial.

Pomemben je kupec
"Vedno imej kupca pred seboj, vedno imej pred seboj to, kaj si kupec želi. Ko ima podjetje to razčiščeno, se zna prilagoditi s ponudbo. Kupca je treba razumeti," svetuje slovenskim podjetjem.

 

Šteje namreč mednarodni trg, saj je slovenski trg premajhen, da bi bil relevanten.
Žibert o nujnosti usmeritve na tuje trge

 

 

Dobrih menedžerjev vedno premalo
Sam pravi, da dobrih menedžerjev ni nikoli dovolj. "Ključno merilo za menedžerje je uveljavitev profesionalnih standardov in uspešnost podjetja na trgu." Meni, da so izzivi za menedžerje postavljeni prenizko, čemur se je menedžment prilagodil. Poudarja še, da se je treba odločiti za prodor na tuje trge, kjer je treba biti inovativen.

Pri državnih podjetjih ga zmoti predvsem to, da so najbolj kritični do sistema prav državni uradniki. Žibert pravi, da ne bi smelo biti izgovorov in da bi bilo treba znati dvigniti stopnjo profesionalnosti. "Najslabše bi bilo, če bi zaradi tega razprodali vse počez," dodaja.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.