Slovenija
24 ogledov

Odločitev najverjetneje v treh mesecih

Na železniški progi Novo mesto–Črnomelj so neznanci na železniške tire položili iStockphoto
"Aprila bomo začeli graditi drugi tir," je na drugi konferenci o logističnem holdingu napovedal predsednik vlade Borut Pahor.

Dodal je še, da bodo poiskali sovlagatelje, in se pohvalil, da nevarnosti za stečaj Slovenskih železnic ta hip ni. "Danes vas želimo prepričati z argumenti, ne z močjo oblasti," je dejal Borut Pahor.

"Dovolj podatkov smo videli, da je jasno, da bodo imela vsa tri podjetja, Luka Koper, Slovenske železnice in Intereuropa, v prihodnosti težave, če ostanejo sama. Dovolj vemo, da sprejmemo načelno odločitev, ne potrebujemo nobenih novih študij," je v uvodnem nagovoru povedal Hartmut Mehdor.

"Lahko razpravljamo in razpravljamo, vendar menim, da ne potrebujemo še ene konference. Če nič ne naredite, boste dolgoročno izgubljali korak za korakom," je napovedal Mehdorn.

"Trudili smo se, da je bil proces odprt, iskren," pa je poudaril prometni minister, ki se mu zdi ideja o oblikovanju logističnega holdinga dobra. Ob tem je pojasnil, da vlada glede projekta ne bo silila z glavo skozi zid. "Ko bodo opravljeni zadnji razgovori, bo odločitev, ki jo bomo sprejeli v roku do treh mesecev, jasna," je dejal Vlačič.

"Premalo prepričljiv predlog"
"Na vsa kritična vprašanja je možno poiskati odgovore, ki bi bili v prid oblikovanja holdinga, vendar to v obstoječem predlogu ni bilo narejeno dovolj prepričljivo," je ocenil Janez Šušteršič. Dodal je še, da bi k prepričljivosti predloga prispevala tudi jasna podpora vlade. "Tudi jaz mislim, da dodatno delanje analiz ne bi imelo posebne dodane vrednosti, to bi bil izgubljen čas," je povedal Šušteršič.

"Tri ključna vprašanja je treba razčistiti: kako zagotoviti konkurenco, kako prepričati ključne akterje, da bodo šli z vsem srcem v ta projekt, in kako urediti razmerja v holdingu med podjetji, da bodo računi čisti," je dejal Šušteršič.

"Nobenih argumentov nisem slišal, da bi se prepričal v potrebnost holdinga. Odgovorni pa so lastniki. Ločitev infrastrukture od Luke Koper pa bi pomenila konec konkurenčnosti pristanišča," pravi Bruno Korelič.

Odgovori na današnji konferenci niso prepričali niti predsednika uprave Luke Koper niti prvega nadzornika Luke Koper niti predsednika uprave Intereurope.

Buren začetek razprave
Na začetku razprave je bilo kar nekaj hude krvi, ker so udeleženci gradiva dobili šele danes in jih še niso uspeli preučiti.

Obe odločitvi sta tvegani, če ustanovimo holding in če ga ne.
premier Borut Pahor

Maks Tajnikar ocenjuje, da holding ni pravi odgovor. "Agencija za upravljanje kapitalskih naložb (AUKN) bi lahko jutri ustanovila holding, ampak to ne reši vsebinskih problemov. Podjetja se morajo povezati sama, ustanoviti skupna podjetja na področjih, kjer imajo skupne interese," meni Tajnikar.

"Drugi tir nas ne bo rešil, s kočijami se vozimo po tirih, ki so iz časa Franca Jožefa. Na področju infrastrukture je treba nekaj narediti," ocenjuje predsednik nadzornega sveta Slovenski železnic Igor Zajc.

"Začenjamo zadnji krog pogovorov, s predsednikom bova obiskala vsa podjetja, potem pa se bom odločil, kaj bom predlagal vladi," je povedal minister za promet Patrick Vlačič. "Če bi bila zadeva že odločena, potem ne bi sedeli tukaj," je še dejal Vlačič. Odločitev bo padla v enem do treh mesecev, napoveduje Vlačič.

Mehdorn je povedal, da on dela zastonj, da pa sta mu pri pripravi študije pomagala dva človeka iz družbe Roland Berger in da bo te stroške najverjetneje pokrila vlada. Koliko, ni vedel povedati, pred časom pa se je pisalo o 600 tisoč evrih.

Želijo prehiteti Kitajce
Kot smo poročali že decembra, v Luko Koper želijo investirati tudi Avstrijci, ki iščejo nove pomorske poti v Južni Evropi. Glavni oviro pri tem pa predstavljajo slabe železniške povezave. Nemci želijo pri investicijah prehiteti Kitajce, ki se zanimajo za vlaganje v drugi tir. Kitajska veliko vlaga v grška pristanišča, med drugim naj bi načrtovali gradnjo popolnoma novega tovornega terminala na Kreti. Če bi do tega prišlo, bi pristanišča Trst, Reka in Koper postala obrobni centri.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.