Slovenija
10624 ogledov

Nove oznake na cesti, veste kako je treba tukaj voziti?

Nova ureditev ceste
1/3
Nove talne označbe na cesti pri Kranju niso navdušile domačinov.

Lokalna cesta Labore-Orehek-Drulovka in Smledniška cesta sta pred kratkim dobili novo cestnoprometno ureditev. Cestni delavci so pri straneh ceste narisali prekinjeni beli črti in tako so okoliški prebivalci končno dobili kolesarsko stezo. Vse lepo in prav, če ne bi hkrati z novo pridobitvijo delavci iz sredine cestišča izbrisali belo črto in tako iz dveh voznih pasov naredili enega. Na novem ožjem vozišču se lahko srečata le dva razmeroma majhna avtomobila. Pri večjih vozilih pa mora vsaj eden od voznikov zapeljati na kolesarsko pot. Med našim ogledom smo naleteli na avtobus, katerega voznik je zaradi širine avtobusa ves čas moral voziti tudi po kolesarski stezi. Je potemtakem nova ureditev varna?

Nova ureditev ceste | Avtor: Domen Anderle Domen Anderle

Nova ureditev v skladu z novim pravilnikom

Vprašanja smo naslovili na Agencijo za varnost v prometu, kjer so nam povedali, da zadeve ne morejo komentirati, saj da je upravljalec dotične ceste občina Kranj.

Kot so nam povedali na občini, Kranj ni ne prvo ne zadnje mesto s tovrstno ureditvijo prometa na lokalnih cestah. ''Pravila vožnje so navedena v 37. in 45. členu Zakona o pravilih cestnega prometa. V tem primeru gre za souporabo prometnega pasu, t. i. pomožni kolesarski pas po 8. in 16. členu Pravilnika o kolesarskih površinah. Zaradi širine ceste ni sredinskih označb, se pa sme prevoziti črtkano označbo, t. i. pomožni kolesarski pas.''

''Če poenostavimo, gre za območje mešanega prometa, kjer vozijo tako kolesarji kot motorizirana vozila. Kolesarji tako ne vozijo več avtomatično po pločniku, vozniki motoriziranih vozil pa se veliko bolj zavedajo prisotnosti kolesarjev v prometu, čeprav se za voznike nič ne spremeni. Kljub temu, da ni sredinske črte, vozijo tako kot prej''

Mestna občina Kranj

Predstavniki občine so še dodali, da so tovrstni pasovi že stalnica v Evropski uniji, vse več slovenskih mest pa naj bi jih skladno s smernicami pristojnega ministrstva uvajalo tudi v domače okolje. Kako se bo nova prometna ureditev obnesla v praksi in ali bo res zmanjšala število prometnih nesreč, pa bo pokazal čas.

Da bo nova ureditev prispevala k večji varnosti kolesarjev, meni tudi inštruktor varne vožnje Boštjan Pavšar. ''Načeloma take zadeve pripomorejo k zmanjšanju hitrosti, ker pasovi niso več ločeni, zarisani in vozniki običajno vozijo počasneje, ker imajo občutek, da je cesta ožja.''

AMZS svari, da lahko taka ureditev povzroči več nejasnosti in nelagodje

Za komentar smo prosili tudi AMZS, kjer so nam odgovorili, da je taka izvedba talnih označb novost v Sloveniji, ki jo omogoča nov Pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah. ''Je pa dejstvo, da takih talnih označb doslej v Sloveniji nismo bili vajeni, pri čemer ocenjujemo, da ne delujejo dovolj sugestivno, saj je na (ustrezno širokih) dvopasovnih cestah še vedno bolj naravno pričakovati sredinsko črto, ki vizualno razmejuje smeri vožnje.'' Ob tem izpostavljajo, da že doslej na cestah, ožjih od 5,50 metrov, ni bilo narisanih niti sredinskih niti robnih črt, torej smo imeli oziroma imamo precej cest povsem brez talnih označb.

''Sam občutek vožnje po taki cesti ni najboljši, ker nasprotna si vozna pasova nista vizualno ločena – po zarisu kolesarskega pasu namreč ni dovolj širine za označitev sredinske črte.''

AMZS

Dodali so še, da označevanje površin za kolesarje na cestah, kjer ni dovolj širine, lahko posledično povzroči več nejasnosti in nelagodje, tako za kolesarje kot voznike. V konkretnem primeru je kolesarski pas označen s črtkamo robno črto, kar pomeni, da to ni ekskluzivni pas za kolesarje, ampak da lahko vozniki z delom vozila, kadar kolesarji niso prisotni, uporabljajo tudi ta del vozišča. Je pa dejstvo, da imajo kolesarji, četudi take označbe ne bi bilo, še vedno pravico kolesariti "po vozišču", torej ob desni strani.

Še tretja možnost bi bila označitev "souporabe" voznega pasu "sharrow" s piktogramom kolesa ter dvema puščicama, odvisno sicer od funkcije ceste ter prometa na njej. Naj dodamo, da je bila ravno na ta način pred tem označena dotična cesta.

Kako se bo nova ureditev izkazala v praksi in koliko drugih občin se bo jo bo odločilo uporabiti, pa bo pokazal čas.

Komentarjev 12
  • Andrej Žerovc 22:52 08.november 2018.

    Kretenizem brez primere

  • ginko 02:25 08.november 2018.

    Nora država, nor narod, nore ceste in nakoncu norci na cesti pri katerih je vseeno ali je kakšna črta ali ne.

  • Spark 18:13 07.november 2018.

    Ni težava v neumnih talnih oznakah, ki pomenijo enako, kot da jih ne bi bilo. Težava je v nesramnih "SODOBNIH" udeležencih prometa, ki ogrožajo voznike, pešce ter ostale, ki neumne spremembe dojamejo in jih kljub temu sprejmejo.