Slovenija
580 ogledov

"Nočem plačljivih informacij. Kaj naj naredim?"

pametni telefon mobilni telefon Profimedias
Vse več šol ponuja staršem možnost elektronskega obveščanja o ocenah njihovih otrok. Starši se lahko odločijo med brezplačnimi ali plačljivimi storitvami. Kaj izbrati?

Starš, ki se je odločil za brezplačen preizkus eAsistenta za starše, je po izteku preizkusnega obdobja dobil poziv za aktiviranje plačljivega paketa, ki pa ga ne želi. Šola, ki jo obiskuje njegov otrok, je staršem ponudila možnost uporabe eAsistenta, sistema, ki omogoča obveščanje staršev s strani šole. Kot večina staršev, se je odločil za brezplačen preizkus storitve, na kar je po nekem obdobju dobil poziv k plačilu položnice za paket PLUS.

"Starši se lahko odločijo za brezplačen preizkus eAsistenta za starše PLUS. Brezplačno testiranje traja dober mesec. Če starš želi, lahko po zaključku testiranja aktivira PLUS paket," so nam pojasnili v podjetju eŠola d. o. o., ki je ponudnik omenjene storitve. Starše o preteku testiranja obvestijo po elektronski pošti in prek SMS-sporočila, odvisno od kontaktov, ki so jih navedli na prijavnici. "Obvestilo o preteku testnega obdobja se prikaže tudi na portalu za starše," dodajajo. 

Paket lahko spremenijo kadar koli

Model naročnine ni obvezujoč in starši se o njem sami odločajo. "V kolikor se starši odločijo za nadaljnjo uporabo PLUS pripomočkov, morajo poravnati letno naročnino. V kolikor letne naročnine ne poravnajo, jim pošljemo opomnik za plačilo. V kolikor po treh ali več opomnikih še vedno ne poravnajo letne naročnine, jih pokličemo in če paketa ne želijo uporabljati, preklopimo na Osnovni paket," postopek opišejo v podjetju.

"Starši nas lahko kadarkoli sami kontaktirajo (telefonsko ali preko e-pošte), da uredimo preklop na Osnovni paket oziroma obveščanje na njihovo željo popolnoma izklopimo in vrnemo sorazmerni delež naročnine, v kolikor so jo že poravnali."

Vse več šol uporablja elektronske rešitve

Šole so samostojne, ko pride do izbiranja tehnologije, ki jim je v pomoč pri izvedbi administrativnih in drugih opravil. Kot pravijo na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport, nekatere šole razvijejo svojo aplikacijo, druge pa izbirajo med ponudniki na trgu. Ministrstvo šolam predpisuje zgolj postopke izvedbe posameznih nalog in opravil.

Večina se jih odloči za brezplačne informacije

"V osnovi večina staršev uporablja osnovni paket eAsistenta za starše, ki je brezplačen," pravijo v eŠola d. o. o. Kot opažajo, je nekaj več aktivnih staršev v srednjih šolah. Uporaba njihovega orodja se sicer od šole do šole razlikuje, razlike so tudi med osnovno in srednjo šolo. Starši si lahko znotraj orodja nastavijo, kako ga želijo uporabljati, o katerem sklopu informacij in prek katerih kanalov ter kako pogosto želijo biti obveščeni. Letos so nadgradili eAsistenta za starše PLUS, ki lahko sedaj uporabljajo tudi mobilno aplikacijo.Sicer pa se šole avtonomno odločajo o tem, katere rešitve bodo uporabljale. Vsaka šola ima določene specifike in zahteve, ki se jim skušajo prilagoditi. 

Raste delež tistih, ki izberejo plačljivo možnost

V okviru informacijskega sistema Lo.Polis sta staršem med drugim na voljo storitvi eRedovalnica, ki je brezplačna, in eSporočila, ki je plačljiva. "Šola je tista, ki se odloči, ali bo omogočila eSporočila za starše. Če se šola za to storitev ne odloči, se starši nanjo ne morejo naročiti," pravijo v podjetju Logos.si in dodajajo, da storitev eSporočila omogoča polovica šol, ki uporablja njihov informacijski sistem.

"Delež uporabnikov, ki uporablja eSporočila, iz leta v leto raste. Na začetku so bili naročniki v večini starši dijakov, saj so se srednje šole prej odločale za eSporočila kot osnovne. V zadnjih dveh letih pa se za eSporočila odloča vedno več osnovnih šol, tako da je delež pol pol. Mogoče so v letošnjem šolskem letu starši osnovnošolcev celo v manjši prednosti (60:40)," pravijo v podjetju Logos.si.

Starši, ki uporabljajo sistem Lo.Polis se lahko v sklopu eSporočil naročijo na tedensko ali dnevno obveščanje. V primeru dnevnega obveščanja, dobi starš obvestilo še isti dan okoli 17. ure, v primeru tedenskega obveščanja, pa prejme tedenski povzetek ocen in izostankov v petek okoli 17. ure.

"S tem ko se šola odloči za elektronsko izpolnjevanje svoje dokumentacije, se zaveže za redno vnašanje. Niso pa vsi podatki obvezni – o tem se dogovorijo na šoli," pojasnjujejo v podjetju Logos.si. Poleg eRedovalnice in eSporočil informacijski sistem Lo.Polis staršem omogoča tudi vpogled v stroške prehrane, odjavljanje malic, kosil, ponekod izbiro menijev.

Portal ponuja postopek izbora izbirnih predmetov za osnovne šole in prijave na izpite za srednje šole, naročilo dijaških izkaznic in drugo. Katere informacije so dostopne staršem, je odvisno od šole do šole, saj te določijo svoj nabor informacij. "Trenutno nadgrajujemo celotni informacijski sistem, tako da bomo v prihodnosti ponudbo razširili z interaktivnim portalom za starše," o tem, kaj še pripravljajo, povejo v podjetju Logos.si.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 3
  • Vesna Dolšak 20:42 11.december 2016.

    Včasih smo starši hodili v šolo na govorilne ure in se tam pozanimali o otrokovem delu. Seveda smo pa najprej vsak dan povprašali otroka o delu in dogodkih v šoli. Ne vem, zakaj bi hotela imeti to virtualno redovalnico. Saj ...prikaži več lahko otrok sam pove svoje ocene, ne.

  • Avatar Zala
    Zala 13:14 11.december 2016.

    Še ne dolgo nazaj smo si starši vsak dan vzeli toliko časa za svojega otroka, da smo ga povprašali o dnevnih dogodkih in seveda o poteku šolskega dne. Kaj se novodobni starši nič več ne pogovarjajo s svojimi lastnimi otroki ...prikaži več in rabijo nekakšna e-sporočila? Zakaj se sploh odločijo za "živega" otroka, če nimajo časa niti za pogovor. Omislijo naj si virtualnega, ki nič ne zahteva. Z njim se ukvarjaš, ko se ti ljubi in se dolgočasiš.