Slovenija
3 ogledov

Ne vedo, koliko bo preselitev

Nova železniška postaja naj bi bila zgrajena leta 2023. A država ne upa obljubit Jerca Božič Kranjec
Načrt. Dve rešitvi za ljubljanski železniški promet. Podrobnosti pa skrite.

Ljubljana. Ministrstvo za okolje je na pobudo prometnega ministrstva začelo pripravljati državni prostorski načrt, ki bo določil, kako bo po novem potekal železniški promet po prestolnici, vključno z novo glavno železniško postajo. Še vedno pa ni jasno, kako bo država investicijo financirala, kje natančno bo trasa posodobljene železnice ter kdaj se bo gradnja začela in kdaj končala.

MOL ima favoritinjo

Na Mestni občini Ljubljana (MOL) se zavzemajo za različico, ki predvideva, da bi 22 kilometrov prog za tovorni promet vkopali osem metrov pod zemljo, promet pa bi potekal po obstoječih koridorjih. Zato ne bi bilo treba odkupovati veliko zemljišč in seliti ljudi, kar bi državo tudi najmanj stalo. A je v igri tudi različica, ki bi tovorni promet speljala 16 metrov pod zemljo, železniško postajo pa spustila na osem metrov globine.

Ne glede na to, katero različico bo vlada na koncu potrdila, bodo tovorni promet po Ljubljani ločili od potniškega in ga speljali pod zemljo. Glavno postajo bi tako uporabljali le potniki, uvedli pa bi dodatna postajališča vlaka po mestu. Vzpostaviti želijo tudi dobro povezavo med Brnikom in Ljubljano. Načrt financiranja investicije še ni pripravljen, a država delno računa na evropska sredstva.

Koliko bo to stalo?

Neznanka. Cena gradnje bo odvisna od izbrane različice. Po ocenah bo stala od dve do dobre tri milijarde evrov. Do zdaj so za študijo porabili dober milijon evrov.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.