Zaradi zagotavljanja prostega (in varnega) pretoka blaga in storitev v EU ter vedno bolj razvitega nakupovanja preko interneta, telefona in pošte je bila sprejeta direktiva o pravicah potrošnikov. Nova direktiva 2011/83/EU je sprejeta zaradi odprave nedoslednosti pravil ter s tem doseganju visoke ravni varstva potrošnikov, piše portal IUS-INFO. Uporablja se za vse pogodbe, ki jih med seboj sklepajo trgovci in potrošniki, ne pa tudi za druge pogodbe (pogodbe o zaposlitvi, gospodarske pogodbe ...).
Kaj mora pogodba vsebovati?
Pogodba mora vsebovati glavne značilnosti blaga ali storitev v obsegu, ki ustreza nosilcu podatkov in blagu ali storitvam, identiteto trgovca in fizični naslov, končno ceno blaga ali storitev (vključno z davki), plačilne pogoje, pogoje dostave in izvedbe, časovni rok dostave blaga ali oprave storitev ... Trgovci morajo izpolniti tudi formalne zahteve, predvidene za pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov oziroma na daljavo.
Posebej o pravici do odstopa od pogodbe
Posebej je urejena tudi pravica potrošnika do odstopa od pogodbe. Načeloma lahko potrošnik v štirinajstih dneh brez obrazložitve odstopi od pogodbe, sklenjene na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov. Kriti mora neposredne stroške vračila blaga: v primeru zmanjšanja vrednosti blaga zaradi ravnanja z blagom krije tudi to razliko, v primeru prekinitve pogodbe o storitvah pa plača znesek, sorazmeren s storitvami, opravljenimi do trenutka, ko je trgovca obvestil, da uveljavlja pravico do odstopa.
Direktivo bomo morali v nacionalni pravni red prenesti do 13. decembra 2013.