"Včeraj so medijsko družbo Pro plus obiskali predstavniki Agencije za varstvo konkurence. Osnova obiska je bila anonimna prijava enega od operaterjev, ki distribuira naše programe. Razlogi za prijavo očitno temeljijo na nerazumevanju relevantnih dejstev. Z agencijo sodelujemo in pričakujemo hitro razrešitev postopka," so v izjavi pojasnili na Pro plusu.
Prijavo naj bi agencija za varstvo konkurence po naših neuradnih informacijah prejela že pred dvema mesecema, ko so potekala pogajanja z operaterji, preiskava na sedežu Pop TV po naših informacijah potekala tudi danes in se bo še nadaljevala.
Kaj naj bi omejevali ali zlorabljali?
S strani Pro plusa bi lahko bili sporni dve stvari. Pro plus je ves čas pogajanj vztrajal, da morajo biti vsi njihovi programi v paketu, torej Pop TV, Kanal A, Brio, Kino in Oto. Operaterji tako niso mogli izbrati samo Pop TV in Kanala A, ampak je šlo izključno za paketno prodajo. Drugi ponudniki praviloma dajo več možnih paketov, s tem da je največji paket cenovno gledano na posamezen program daleč najbolj ugoden, kar na koncu pripelje do iste posledice.
Druga sporna stvar pa bi lahko bila vztrajanje Pro plusa, da morajo biti vsi programi v pristopni shemi. Nekateri operaterji, Zveza potrošnikov Slovenije in številni komentatorji pod našimi objavami so namreč zahtevali pravico do izbire, ali želijo te programe izbrati in plačevati. Kot smo že poročali, te pravice ni tudi za nekatere druge programe, ki so v osnovnih programskih shemah, res pa so nekajkrat cenejši.
Zlorabljali so že, toda ...
Agencija za varstvo konkurence je v odločbi z dne 24. aprila 2013, ki je pravnomočna, ugotovila, da je Pro plus od leta 2003 zlorabljal položaj na trgu televizijskega oglaševanja. Do položaja podjetja na trgu televizijskih programov se takrat niso posebej opredeljevali. Ali gre v tem primeru za zlorabo prevladujočega položaja ali za normalna poslovna pogajanja, bo v postopku presodila Agencija za varstvo konkurence. Čeprav je Pop TV najbolj gledan program, Pro plus pri televizijskih programih še zdaleč nima takšnega položaja, kot ga je imel pri oglaševanju, ampak je delež gledanosti vseh programov skupaj zelo verjetno nekaj čez četrtino. Da ima podjetje prevladujoč položaj, se sicer avtomatično domneva, če ima 40-odstotni tržni delež.
"Pri prevladujočem položaju ta konkurenčni pritisk ni dovolj učinkovit in zato zadevno podjetje v daljšem obdobju uživa znatno tržno moč. To pomeni, da ukrepi in reakcije konkurentov, strank in nazadnje potrošnikov na odločitve podjetja večinoma ne vplivajo," na svoji spletni strani pojasnjuje Agencija za varstvo konkurence, ki na naša vprašanja o tem primeru še ni odgovorila, njihove odgovore objavimo, takoj ko jih prejmemo.
janez.zalaznik@zurnal24.si
VERJETNO SI EDEN OD TISTIH PARAZITOV KATERI KRADEJO SLOVENIJO MORDA SI SE VECJI OD PARAZITA MI PREKMURCI RECEMO DA BI NAJBIL VELIKA SVINJA
Si pa malo falil temo. Tvoja opazka namreč nima z ničemer veze tu, razen da na daleč naznanja tvoje psihično stanje.
Haha, mene se tudi ni dotaknilo. Če pa slučajno kdaj od je pride kakšna višja položnica, bo najlazja odlocitev mojega zivljenja ukiniti TV narocnino.