Da za ideje ni recesije, dokazujejo mladi, pogumni slovenski podjetniki, kreativci, s svojimi projekti na platfomrah za množično komuniciranje. Enim uspe, mnogim ne.
Dežni plašč za uporabnike invalidskih vozičkov, fantazijska knjiga z naslovom: "Iz časa so piškoti?" in ogrlica s stikalom. To so produkti, ki jih Slovenci trenutno ponujajo na Kickstarterju.
Ogrlica Switch vsebuje stikalo, s katerim lahko po zagotovilih članov ekipe uporabnik preprosto izklopi neprijetne trenutke.
V letu 2016 jih čaka prodor
Tridesetega decembra 2015 končani kampanji merilnika svetolobe Lumu Power je zagotovo uspelo in je ena največjih letošnjih slovenskih uspešnic na Kickstarterju. Ekipa Lumulabs je namreč za svoj inovativni izdelek izbrala kar 318 tisoč ameriških dolarjev zagonskih sredstev, načrtovali so jih le trideset.
In kaj Lumu Power sploh je? Gre za neke vrste svetlomer, namenjen uporabnikov Applovih mobilnikov, uporablja pa se za fotografiranje oziroma izboljševanje posnetih fotografij. Lumu Power meri svetlbobo, izostrenost, potrebo po bliskavici in barvno lestvico.
V zadnjih dveh letih so upoštevali predloge uporabnikov ter popravili napake prejšnjega merilnika svetlobe, ki je že takrat navdušil številne fotografe in uporabnike mobilnikov: "Stari Lumu je lahko meril zgolj konstantno oziroma ambientalno svetlobo, zato je bil uporaben le za analogne fotografe ter delno tudi za oblikovalce, ki se ukvarjajo z načrtovanjem razsvetljav ter postavitvijo luči v prostoru. Novi Lumu pa meri tudi zelo kratke bliske, kar je uporabno za studijske fotografe, kot tudi barvo svetlobe, kar ustreza fotografom, video snemalcem ter tudi svetlobnim oblikovalcem," je pojasnil Marko Pirc iz ekipe Lumulabs.
Največ denarja skodelici za kavo
Člani ekip iz dizajnerskega studia Desnahemisfera in marketinškega podjetja Equa so ustvarili edinstveno kavno skodelico v obliki kozjega roga.
Med najbolj vročimi tudi Mesi
Izbrali so jih akterji slovenske start up scene, tako imenovani deležniki slovenskega ekosistema, ki so za konec leta 2015 sestavili lestvico najbolj vročih zagonskih podjetij: "Imamo podroben pogled v to, kako podjetje deluje, kakšni so njegovi trenutni dosežki, cilji vnaprej, če ima podjetje kakšne napeljave, nove posle," nam je na vprašanje, zakaj na seznamu ni določenih letos zelo uspešnih podjetij slovenskih ustanoviteljev ( BellaBeat, Databox, Bitstamps), odgovorila Stanislava Vabšek, vodja odnosov z javnostmi Iniciative Start:up Slovenija.
Trenutno najbolj vroči slovenski startup je mlada, inovativna ekipa, ki razvija in trži avtomatski merilnik gleženjskega indeksa, ki poenostavi diagnosticiranje srčno-žilnih bolezni.
Po številu zagonskih podjetij na prebivalca se lahko kosamo z najboljšimi
Slovenija jim je naklonjena
Kljub nekaterim drugačnim mnenjem, je Šušterič prepričan, da je naša država naklonjena tovrstnim zagonskim podjetjem: "To vidiš takrat ko spoznaš startupe iz tujine. Menim, da imamo v Sloveniji izredno dobre vzpodbude, le najti jih je treba, izkoristiti. V Sloveniji je v zadnjem času ogromno mladih, ki gredo po poti podjetništva in moram reči, da večini uspe. S tem pride do samozaposlovanja, ogromno mladih je namreč zaposleno v strartupih, ki prinašajo dohodke, delovna mesta in nenazadnje dobičke," je optimističen Šušterič.
vanda.levstik@zurnal24.si
"...458 ameriških dolarjev, prispevalo pa jih je več kot deset tisoč podpornikov..." Verjetno 458 tisoč $ ?