Slovenija
253 ogledov

Mobilnost v praksi, ne v lepih besedah

V tednu mobilnosti smo šli žurnalovci v službo s kolesi in avtobusi. Če se vozite z avtom, pri stroških upoštevajte še ceno avta, registracijo, zavarovanje in parkiranje.

Tudi če živiš v Mestni občini Ljubljana, a moraš na poti do službe presedati, z avtom prideš skoraj petkrat prej, kaže primer Barbare in Janeza. Pri tistih, ki živijo dlje, je javni prevoz dvakrat do trikrat počasnejši od avta, ampak to praviloma pomeni, da bi za prevoz v službo in domov z avtobusom ali vlakom porabili celo štiri ali pet ur na dan. Iz Horjula je mogoče ob osmih zutraj na delo v Šiško priti skoraj enako hitro kot z obrobja Ljubljane, a na primer ob nedeljah, ko tudi delamo, sploh ni avtobusov, prav tako ne zvečer za pot domov, kadar delaš popoldan. 

mobilnost | Avtor: zurnal24.si zurnal24.si

Janez živi na obrobju Ljubljane. V službo se vozi z avtom, poleti pa včasih tudi s kolesom ali mopedom. V tednu mobilnosti se je na pot odpravil tudi z avtobusom, zanjo pa porabil uro in dve minuti. Od tega je bilo 12 minut hoje, 18 minut čakanja in 32 minut vožnje. 

Avto dvakrat dražji

Če bi upoštevali le ceno bencina, je (pri porabi sedem litrov na sto kilometrov) avto cenejši od avtobusa, saj za pot porabi za 1,82 evra bencina, medtem ko vožnja z avtobusom stane 2,40 evra. Ko prišteje še strošek registracije in zavarovanja avtomobila na dan je avto že 20 centov dražji. Če bi upoštevali še strošek nakupa avta (5.000 evrov, razdeljen na deset let), je strošek prevoza na delo in domov že 4,42 evra, če prištejemo še strošek parkiranja, pa je že 5,62 evra na dan, kar je več kot dvakrat toliko kot avtobus. 

Ampak en dan in pol časovnega prihranka

Na drugi strani pa z vožnjo z avtom vsak dan prihrani eno uro in 40 minut, kar pomeni, da si za 65 evrov razlike v ceni prevoza vsak mesec "kupi“ 33 ur in 20 minut, kar znese slaba dva evra dodatnega stroška za vsako uro prihranka. 

mobilnost | Avtor: zurnal24.si zurnal24.si

Ob petih od doma, pa še zamudila bi

Barbara živi blizu Zagradca na Dolenjskem. Da bi bila ob sedmih v službi, bi morala od doma tri minute čez pet, najprej na avtobus, potem pa v Ivančni Gorici presesti bodisi na avtobus bodisi na vlak, oba prideta na postajo v Ljubljano v razmiku petih minut. Nato bi jo čakala se vožnja z mestnim avtobusom do Šiške. V službo bi zamudila 18 minut. 

mobilnost | Avtor: zurnal24.si zurnal24.si
Dlje časa peš do vlaka kot potem z vlakom

Andrej živi v Bitnjah pri Kranju. Poleg podatkov, ki so navedeni v grafiki, lahko v službo pride tudi z vlakom, a ima do postaje pol ure peš, vožnja pa nato traja 25 minut, skupaj s čakanjem celotno potovanje traja uro in pet minut. Najprej mora z mestnim avtobusom do glavne ceste Kranj - Ljubljana, nato na avtobus do Ljubljane in nato še z mestnim avtobusom v Šiško. Na dan, ko je imel res srečo s povezavami, je to popotovanje trajalo le malo manj kot dvakrat dlje kot z avtom. S kolesom potrebuje le deset minut dlje kot z avtobusom. 

mobilnost | Avtor: zurnal24.si zurnal24.si

S kolesom precej hitreje kot z avtobusom

Barbara stanuje v Polju, v bližini ima mestni avtobus, a ji vožnja z avtobusom do službe kljub vsemu vzame skoraj štirikrat več časa kot z avtom in celo 15 minut več kot s kolesom. 

 

mobilnost | Avtor: zurnal24.si zurnal24.si

Ugodno, ampak samo če delaš od osmih do štirih

Katarina živi v Horjulu, za pot v službo bi z avtobusom porabila dvakrat toliko časa, kot z avtom, kar je, kot pravi, relativno ugodno. Težava pa se pojavi, kadar dela popoldan do desetih zvečer. "Zadnjega primestnega avtobusa, ki z glavne avtobusne postaje odpelje ob 22.25, ne bi ujela. Kadar je treba v službo tudi ob nedeljah ali praznikih, pa možnosti javnega prevoza enostavno ni. No, lahko se odpravim peš, za kar bi po oceni potrebovala slabe štiri ure. S kolesom bi pot trajala približno uro in 20 minut," pravi Katarina. 

mobilnost | Avtor: zurnal24.si zurnal24.si

Anja živi v Radovljici, z avtobusom bi se v službo vozila dobro uro, medtem ko z avtom potrebuje le 34 minut. 

Zanjo ni avtobusa dovolj zgodaj

Barbara stanuje v Dolenjskih Toplicah. Dovolj zgodnjega avtobusa, da bi lahko v službo prišla do osmih, nima, zato se vozi z avtom, s katerim do službe porabi eno uro. 

Če bi se z avtom odpeljala do Novega mesta, tam šla na vlak in nato na mestni avtobus do Šiške, bi potrebovala dve uri in 25 minut v eno smer, kar na dan znese skoraj pet ur, pa še parkirišče v Novem mestu bi morala plačevati, saj železniška postaja nima brezplačnega parkirišča za svoje potnike.

Preberite še komentar o tem, da za javni prevoz največ naredijo redarji.

Komentarjev 4
  • mitjap 23:36 19.september 2014.

    jaz sem si kupil torbe za na kolo in poleti s tem opravim vse nakupe..če je potrebno kam dlje pa veselo s skuterjem..ko je mrz se pa bl oblečeš

  • Igor Đukanović 19:12 19.september 2014.

    Živim v Mariboru in analiza zame je malenkost bolj kompleksna. Po najbližji poti (ki za kolo je, a za avto ni optimalna) imam do službe pet kilometrov, medtem ko avtobus prevozi skoraj še enkrat toliko. Ko smo ostali brez službenega ...prikaži večga parkirišča, so mi ob predpostavki, da hočem parkirati zastonj, vse tri oblike prevoza vzele približno enako časa. Avto je najbolj stresna oblika, kolo najbolj zdrava.

  • Smesko 17:42 19.september 2014.

    V vsakem primeru je treba avto imeti (skupaj z registracijo in vsem ostalim), ker večkrat na teden (ali vsaj mesec) je treba v trgovino vsaj po živila in s tem romati na avtobus je grozno (včasih celo nemogoče). Poleg tega ...prikaži več je tukaj izračun za 1 osebo, kaj pa če se vozi v službo več ljudi z istim avtom - na avtobusu mora vsak posebaj plačati, z avtom si strošek lahko delijo...