Ministrstvo za infrastrukturo je ukinilo 15 neustrezno zavarovanih in potencialno nevarnih nivojskih prehodov po vsej Sloveniji. Pravilnik o nivojskih prehodih določa, da se nivojski prehodi uredijo z avtomatskimi napravami za zavarovanje. Nezavarovane prehode pregleda komisija za nivojske prehode in nato poda oceno o ukinitvi oziroma preureditvi prehoda. Tako so na podlagi ugotovitev komisije ukinili 15 nivojskih prehodov.
Pešci in ostali uporabniki bodo morali prečkati železniško progo glede na rešitve, ki so navedene ob ukinitvi. To so povezovalne ceste, nadvozi, podvozi itd., ne bodo pa smeli prečkati proge tam, kjer so bili nevarni nivojski prehodi ukinjeni.
Kje jih ni več?
Glavna razloga za ukinitev prehodov sta slaba preglednost in ureditev novega prehoda ali izgradnja povezovalne poti.
Na glavni železniški progi Divača-Cepišče Prešnica so ukinili tri nivojske prehode. Po tri prehode so ukinili tudi na regionalnih železniških progah Grosuplje-Kočevje in Rogatec-Stranje-Grobelno, kjer je v vseh treh primerih bila zgrajena povezovalna pot. Po en nivojski prehod so ukinili na odsekih Pivka-Ilirska Bistrica, Zidani Most-Šentilj, Celje-Velenje, Imeno-Stranje, Ljutomer-Gornja Radgona in Metlika-Novo mesto-Ljubljana.
Nivojski prehodi se običajno preuredijo istočasno ob izgradnji povezovalne ceste ali prvi rekonstrukciji oziroma ob prvi nadgradnji železniške proge ali po izgraditvi izvennivojskega križanja. To je smiselno predvsem zaradi večjega števila infrastrukturnih projektov, cest in železnic.
Tako so se na primer ob posodobitvi proge Pragersko–Hodoš uredili vsi neustrezni prehodi, in sicer kar 78 prehodov: 32 nivojskih prehodov je bilo ukinjenih, 27 nivojskih prehodov moderniziranih oz. urejeno je bilo zavarovanja z avtomatsko napravo za zavarovanje, 19 prehodov je bilo urejenih izvennivojsko, od tega 12 podvozov, 2 podhoda za pešce in 5 nadvozov. S tem je bil dosežen tudi bistveno večji učinek na področju varnosti.