"Dva dni pred iztekom roka originalno zapakiran toast slovenskega proizvajalca lahko kupimo v visoko uveljavljeni slovenski trgovini Mercator. Brezplačno pa nam ob nakupu tega izdelka podarijo še obilo, lepo zeleno obarvane plesni!" nam je dejal ogorčen bralec in dodal, da so vsak dan dražji izdelki tudi vsak dan manj kvalitetni.
V Mercatorju so nam odgovorili, da s strani kupcev glede neustreznega toasta do našega povpraševanja niso bili seznanjeni. Priznavajo, da se "pri pakiranih izdelkih z daljšim rokom uporabe lahko zgodi, da vsebina ne ustreza zahtevani kakovosti, čeprav je izdelek še vedno v roku uporabe. Razlogi za to so lahko različni, kar je odvisno od vrste in pakiranja izdelka."
Mercator
Za plesnivost toasta v roku uporabe navajajo dva razloga: poškodovanje embalaže, ki s prostim očesom ni vidno (mikronska luknjica pri spoju in posledično vdor zraka, ki povzroči poslabšanje kakovosti), ali pa je (topel) toast premalo ohlajen in brez dotoka zraka kondenzira.
Tudi direktorica kakovosti v Žitu Jelka Rozman Podbevšek pojasnjuje, da je lahko plesen na izdelku pred iztekom roka uporabe posledica napake v proizvodnji ali pa težav po proizvodnem procesu. Pri proizvodnji toasta ne uporabljajo konzervansov, sicer običajne za rezan pakiran kruh daljše trajnosti, torej je pogoj za ustreznost izdelka skozi celoten rok uporabe nepredušno zaprt paket. Iz njihovega odgovora gre razbrati, da je plesniv toast v tem primeru verjetno posledica poškodbe embalaže zaradi vdora zraka.
O podobnih primerih smo že večkrat poročali, denimo v člankih:
Črv v Mercatorjevih kosmičih
Med vloženimi kumaricami deli živali
Tuš: Prodaja mesa s pretečenim rokom
V Tušu spet pokvarjeni izdelki