KID. V lasti ima garažne hiše Šentpeter (na križišču Njegoševe in Zaloške ceste; 547 parkirnih prostorov), Kapitelj (Poljanski nasip; 155), Vila Urbana (Poljanski nasip; 70) in Trdinova (1.185).
V vseh ena ura parkiranja stane kar dva evra, kar je najvišja cena v Ljubljani. Ali bo enaka cena tudi v garažni hiši Meksiko, v KID niso povedali.
V garažni hiši Meksiko ob Bohoričevi ulici in Njegoševi cesti je bilo pred letom in pol načrtovanih 950 parkirnih prostorov, nov investitor – podjetje Garažna hiša Meksiko (ustanovila ga je Kranjska investicijska družba (KID) Jožeta Anderliča) – pa želi to število zmanjšati skoraj za polovico. Zato je že zaprosil za spremembo gradbenega dovoljenja, a ga še ni dobil.
Anderlič molči
Koliko parkirnih prostorov manj želi zgraditi, smo vprašali Anderliča, a odgovorov v treh tednih kljub obljubam nismo dobili. Teh podatkov niso razkrili niti na upravni enoti (UE) Center, ker o spremembi gradbenega dovoljenja še niso odločili, je povedala vodja UE Center Tjana Matjašič Prijič.
Spomnimo, da je bilo v prvem gradbenem dovoljenju zapisano, da bo imela garažna hiša tri kletne etaže, pritličje in osem nadstropij ter da je garaža namenjena parkiranju 952 avtomobilov, tri mesta pa so rezervirana za dostavna vozila. Zdaj želi Anderlič ukiniti dve kletni etaži in tri nadstropja ter namembnost celotnega pritličja, je dejala Matjašič Prijičeva.
Po našem izračunu bi te spremembe, če jih bo UE Center blagoslovila, pomenile, da bo namesto 950 parkirnih prostorov teh le okoli 500. Kakšni so bili razlogi za tako odločitev, prav tako nismo izvedeli.
MOL podpira Anderliča
Čeprav je okoli kliničnega centra ogromno težav s parkiranjem, so tudi na Mestni občini Ljubljana (MOL) zadovoljni, da bo v garažni hiši Meksiko toliko manj parkirnih prostorov.
“Podpiramo gradnjo parkirnih hiš v notranjem mestnem obroču in se zavzemamo za več manjših parkirnih hiš, ki povzročajo v konicah manjše koncentracije prometnih tokov ter manjše obremenitve križišč,” je povedal podžupan MOL Janez Koželj. Dodal je, da manjše parkirne hiše tudi manj obremenjujejo okolje bližnjih stanovalcev in jih je lažje prilagoditi obstoječi zazidavi. Koželj meni, da bi bilo po obodu kliničnega centra smiselno graditi manjše parkirne hiše oziroma garaže v sklopu novih klinik, s čimer bi se smiselno porazdelile in skrajšale poti obiskovalcev kliničnega centra.
Sicer pa bo Anderlič z novo garažno hišo, ki naj bi jo končali konec septembra in naj bi stala 15,5 milijona evrov, še povečal svojo prevlado med ponudniki parkirnih prostorov okoli kliničnega centra – čeprav so cene v njegovih garažnih hišah najvišje v Ljubljani.