Slovenija
138 ogledov

Masaker divjadi z modrimi odsevniki uspeli zmanjšati za polovico

Nesreča z jelenom Nemška policija
V Sloveniji je vsak dan v prometnih nesrečah udeleženih od 15 do 20 osebkov divjadi. A rezultati poskusnega projekta Direkcije za infrastrukturo kažejo, da bi se lahko številka že kmalu prepolovila.

Letos poleti se je državna direkcija za infrastrukturo vendarle zganila in na 23 kritičnih točkah namestila 1.586 modrih odsevnikov, ki zmanjšujejo število prometnih nesreč, kjer je udeležena divjad. Pristojni so pri objavi zaključkov še previdni, a vseeno pa izpostavljajo, da preliminarni rezultati nakazujejo, da so modri odsevniki lahko "učinkovit ukrep za zmanjšanje števila trkov vozil s parkljarji".

Statistika prvega tromesečja navdušujoča

V primerjavi s štiriletnim povprečjem med leti 2012 in 2015, je bilo po namestitvi modrih odsevnikov na vseh odsekih skupaj v avgustu 2016 registriranih za skoraj 50 odstotkov manj povoženih parkljarjev, manj povoženih osebkov pa je bilo tudi v primerjavi z vsakim posameznim letom iz obdobja med letoma 2012 in 2015 (med 30 odstotkov in 65 odstotkov).

O podobnih rezultatih so sicer poročali že blejski lovci, ki so odsevnike samoiniciativno namestili na petih odsekih že pred več kot dvema letoma. Tudi oni niso zabeležili 73-odstotnega zmanjšanja število trkov, kot obljubljajo nemški proizvajalci modrih odsevnikov, a sogovornik z lovske družine je ocenil, da se je število trkov zmanjšalo za polovico.

Spodbudna statistika pa je tudi dober obet za širitev modrih odsevnikov. Z direkcije so nam namreč sporočili, da tudi v letu 2017 načrtujejo opremljanje dodatnih odsekov, na katerih je zaznano večje število povozov divjadi z različnimi vrstami odvračal. 

Sodelovanje z lovci za hitrejši odziv

Poleg tega pa bo direkcija prav jutri z Lovsko zvezo Slovenije podpisala dogovor o sodelovanju. Napovedujejo, da bodo s posebno aplikacijo za natančno beleženje lokacij trkov vozil z večjimi vrstami prostoživečih živali poskrbeli za hitrejši odziv. "Tako bomo imeli takojšnje podatke o lokacijah povozov, na osnovi katerih bomo lahko v zelo kratkem času namestili ustrezna odvračala in tako zavarovali tako udeležence v cestnem prometu kot prostoživečo divjad," še navajajo na direkciji.

A ob temLovska zveza Slovenije, ki je na trke z divjadjo opozorila na novinarski konferenci, jasno opozarja, da morajo kljub vsem izvedenim ukrepom k zmanjšanju števila povožene divjadi več prispevati tudi vozniki sami, ki so dolžni upoštevati prometno signalizacijo, hkrati pa se morajo zavedati, da se lahko živali na cesti pojavijo kjerkoli, tudi tam, kjer znakov za nevarnost ni.


barbara.erzen@zurnal24.si

Komentarjev 9
  • Avatar praufo
    praufo 13:36 15.december 2016.

    no sej lahko se pa slovenci izselimo, pa bo tukaj živalski vrt z vso biotsko pestrostjo, ... sredi evrope živalski vrt 20000km2, ukinejo naj se vse ceste in vse železnice ... samo zato, da se bo divjad lahko prosto sprehajala, ...prikaži več upam da se medvedi namnožijo na nekaj tisoč komadov, kar bo postal, če že ni, problem za sosednje države, ampak to je vse ok

  • Avatar praufo
    praufo 13:32 15.december 2016.

    ti maresem!takšen model, ki se tako izraža, nima tukaj kaj iskat, administrator naj ti da večni ban

  • h3o 21:19 14.december 2016.

    to je zato, ker slovenci gradijo bajte sredi gozdov. Najprej bajta, potem pot, potem ob poti nove bajte in nastane vas sredi hoste. Danes ne moraš iti v gozd, ne da bi po nekaj 100 m naletel na BAJTO sredi ...prikaži več hoste...Narave v sloveniji skorajda ni več, poglejte si malo slovenijo z googleearth...Nekoč najlepše doline in polja so danes pozidane. Ma kje naj žival sploh živi? Ste sploh videli, kakšni zgledajo slovenski volkovi? Ko sardela v luži...