"Pogajanja z Madžarsko se še niso začela in trenutno ni znano, kdaj se bodo," zaenkrat skopo pojasnjujejo na ministrstvu za infrastrukturo, kjer so madžarski strani že 3. avgusta posredovali predlog za pogajanja za sklenitev meddržavnega sporazuma in predlagali, da bi delovni skupini s pogajanji lahko začeli že prihodnji ponedeljek. A na ministrstvu doslej odgovora z madžarske strani sploh niso prejeli, prav tako še tudi ni jasno, kdo bi pogajanja sploh lahko vodil na slovenski strani.
V tem času so namreč premešale karte ob delitvi ministrskih resorjev bodoče koalicije. Stranka SMC, ki doslej vodi resor in projekt drugega tira in je želela to početi še naprej, je morala infrastrukturni resor predati Strani Alenke Bratušek oziroma Alenki Bratušek, ki bo s projektom in najverjetneje tudi s pogajanji nadaljevala.
Da bi projekt še naprej vodil državni sekretar in dozdajšnji vodja Jure Leben se zdi malo verjetno, saj se njegovo ime omenja tudi kot možnega kandidata za okoljskega ministra.
Torej pred potrditvijo novega vodstva na infrastrukturnem ministrstvu napredka v smislu dokončnega zaprtja finančne konstrukcije pri projektu drugega tira ni mogoče pričakovati. A koalicijski partnerji naj bi se po naših informacijah uskladili, da bodo pogajanja z zalednimi državami nadaljevali, a hkrati pretehtali tudi druge možnosti. Koalicijski scenarij tako še vedno pušča odprto možnost, da bi dodatnih 200 milijonov namesto zaledne države Slovenija priskrbela sama, za kar so se zavzemale številne stranke pred volitvami.
V koalicijski pogodbi, ki naj bi bila bolj ali manj usklajena, pa se ni pojavila zaveza po finančni reviziji projekta, za katero sta se v predreferendumski in predvolilni kampanji zavzemali tako LMŠ kot SAB. Obe strani sta se tudi spraševali o nujnosti sodelovanja z Madžarsko, pri čemer so pri LMŠ celo navajali, da bi madžarski vložek 200 milijonov evrov povsem odpisali in sredstva pridobili z izdajo infrastrukturnih obveznic ali z zagotovitvijo sredstev neposredno iz proračuna.
Finančno konstrukcijo projekta drugi tir mora Slovenija zapreti v roku enega leta od podpisa pogodbe za sredstva, ki smo jih za projekt pridobili na t. i. blending razpisu v sklopu instrumenta za povezovanje Evrope. Skrajni rok za zaprtje finančne konstrukcije je tako 31. maja prihodnje leto.
Končna cena projekta je ocenjena na okoli eno milijardo evrov, od tega 977 milijonov evrov za gradbena dela. Slovenija bo s kapitalskim vložkom v 2TDK iz proračuna namenila 200 milijonov evrov, če pa zaledna država ne bo sodelovala in se bo prihodnja vlada odločila, da manjkajoči delež prispevamo iz proračuna, bo slovenski kapitalski vložek po Lebnovih besedah znašal 400 milijonov evrov. Kredit najet pri EIB pa bi se vračal iz prihodkov takse na pretovor, ki jo bodo plačevali v Luki Koper, in pribitkov k cestnini avtoprevoznikov.
Pa kaj so pa ti levaki ali srednjaki zbrani okoli Cmera sploh pričakovali od Madžarov, najprej so nekatere v SLO zmerjali z Orbani, način delovanja z orbanizacijo, sedaj bi pa prosili denar od tega Orbana, ki ga aktualna vlada na… ...prikaži več vse načine blati ?!!! Da Orban ne odgovori in ignorira Lebane in druge telebane iz aktualne vlade, je povsem logično, glede na okoliščine !!
Za teh par miljonov rinejo zraven Madžare. Če pa je že tako, pa naj tovornjake nato dajo na železnico, ne pa dan nam uničujejo ceste. Za popravilo pa prispevamo sami.
Zdaj poti ni vec nazaj. Nacrti so narejeni in se delajo. Vsaka druga alternativa projekt ustavi za 5-10 let. Je pa verjetno, da ni to najboljsa verzija, ampak to sedaj imamo, ker nismo pravocasno skocili v luft. Upajmo na cvrste… ...prikaži več in postene razpisne pogoje in tako boljse ponudbe. Dajmo enkrat narediti projekt ceneje, kot je ocenjeno. Moznosti zato so, ker so ocene po m3 precenjene. Lahko nam uspe. Upam, da transparetnost premaga pogoltnost na tem projektu in presekamo s svojo zgodovino koruptivne