Nacionalni odzivni center SI-CERT je posnel novo video serijo, v kateri predstavijo človeški aspekt spletnih prevar.
"Kadar poslušamo ali beremo o spletnih prevarah, je v ospredju običajno statistika. Število kibernetskih napadov, zneski oškodovanj, trendi naraščanja … Podatki brez imena ali obraza,'' so zapisali v SI-CERT ob izdaji prve epizode, ki na videz abstraktne zgodbe predstavlja resnične zgodbe. Osrednja nit video serije so nesrečne zgodbe žrtev, ki so izkušnje zaupale SI-CERT-u.
Ta je v preteklem letu zabeležil 2775 prijavljenih incidentov. V številki se skrivajo okužbe z virusi, phishing napadi, lažne spletne trgovine, ljubezenske, poslovne in investicijske prevare, izsiljevanje ter pogosto spregledane zgodbe posameznikov in podjetij, ki so se znašli na drugi strani.
Včasih imajo lahko spletne prevare precej težje posledice, od izgube življenjskih prihrankov, finančne dolgove, do psiholoških pritiskov.
Epizoda o vrivanju v poslovno komunikacijo
Prva epizoda predstavlja izkušnjo malega slovenskega podjetja, ki postane žrtev vrivanja v poslovno komunikacijo, pri katerem goljufi posežejo v e-poštno komunikacijo med podjetjem in tujim partnerjem, tako da denar preusmerijo na svoj račun.
V letu 2020 so na SI-CERT zabeležili skoraj 100 % porast primerov vrivanja v poslovno komunikacijo v primerjavi z letom prej. Incident je na odzivni center prijavilo 41 žrtev, pri čemer je skupno oškodovanje znašalo 144.600 €.
»Ljudje pozabljamo, da lahko tarča goljufov postane prav vsak izmed nas, posledice pa so lahko zelo resne. Če ponazorim s izjavo enega izmed slovenskih podjetij, ki je bilo žrtev poslovne prevare: »Smo družinsko podjetje, lastnika sva z možem, zaposlena sta tudi sin in hčerka. Ta izguba bo kar krepko zamajala naše podjetje,« je dejala Maruša Maligoj, strokovna sodelavka na nacionalnem programu ozaveščanja Varni na internetu.