"Kupila sem mobilni telefon, ki pa že od začetka ni pravilno deloval. Samodejno se je ugasnil ter nato spet prižgal,” opisuje potrošnica na spletni strani Zveze potrošnikov Slovenije. V enem mesecu od nakupa je uveljavljala stvarno napako in zahtevala zamenjavo mobilnega aparata z novim ali vračilo kupnine. To je prodajalec tudi zapisal v reklamacijski zapisnik in telefon poslal na pregled v servis.
Pisno so ji odgovorili, da ne gre za stvarno napako, saj da se lahko napaka odpravi s posodobitvijo programske opreme, zaradi česar ji prodajalec telefona ni želel zamenjati, pač pa ji je ponudil garancijsko popravilo.
Na koncu so ji dali nov telefon
“Ko uveljavljamo stvarno napako, jo je treba natančneje opisati, prodajalcu pa omogočiti, da izdelek pregleda,” pri tem poudarja ZPS. Potrošnik lahko nato od prodajalca po lastni izbiri zahteva odpravo napake na blagu ali vrnitev dela plačanega zneska v sorazmerju z napako ali zamenjavo blaga z napako z novim brezhibnim blagom ali pa vrnitev plačanega zneska. Katero možnost bo izbral, je potrošnikova odločitev in nanjo prodajalec nima nobenega vpliva.
Na željo potrošnice je zveza potrošnikov pisala podjetju in jih opozorila na nepravilnosti. Odgovorili so, da so v servisu reklamacijo nepravilno obravnavali. Potrošnici so mobilni telefon zamenjali z novim in brezhibnim.
No, mogoče pa ne bi bilo napačno, če bi bralci vedeli pri katerem ponudniku je bil aparat kupljen.