"Slovenski državljan, ki potuje po svetu z letalsko vozovnico, katere izdajatelj je postal insolventen (stečaj) in je zaradi tega letalska vozovnica preklicana, mora to urejati neposredno z letalskim prevoznikom. Če je veljavnost letalske vozovnice preklicana zaradi stečaja letalskega prevoznika, mora za nadaljevanje potovanja oziroma za povratek v domovino kupiti novo letalsko vozovnico. Slednjo lahko kupi sam oz. to v njegovem imenu storijo svojci/znanci, ki mu jo v elektronski obliki lahko tudi posredujejo," so sporočili z ministrstva za zunanje zadeve.
Tržni inšpektorat RS poudarja, da se pravice potrošnikov razlikujejo glede na to, ali je potrošnik opravil zgolj nakup letalske vozovnice ali pa je letalski prevoz del paketnega potovanja. "V primeru stečaja pravne osebe je rok za prijavo terjatev 3 mesece od oklica začetka stečajnega postopka, ki bo predvidoma objavljen jutri, 2. 10. 2019, na spletni strani AJPES. O začetku stečajnega postopka in dokumentih, ki so potrebni za prijavo terjatev, bomo v nadaljevanju obvestili javnost," pravijo na tržnem inšpektoratu.
Drugače je v primeru, ko so potrošniki kupili paketna potovanja pri turističnih agencijah (kjer je poleg letalskega prevoza vključena tudi nastanitev in morebitne ostale storitve). Ti se za morebitne informacije lahko obrnejo neposredno na turistične agencije, s katerimi imajo sklenjene pogodbe. "Pri teh pogodbah namreč ni nujno, da je agencija kupila let pri prevozniku Adria Airways, temveč pri kakšnem drugem letalskem prevozniku in bo potovanje tudi nemoteno izvedla. Tudi v primeru, da je bil let kupljen pri letalskem prevozniku Adria Airways, to še ne pomeni, da potovanje ne bo realizirano. Za izpolnitev take pogodbe odgovarja organizator potovanja in sicer ne glede na to, ali vključene potovalne storitve izvaja sam ali jih izvaja drugo podjetje," pojasnjuje inšpektorat.
Ker bodo turistične agencije iskale alternativne možnosti, lahko pride do zamud ali odloženih letov, zato na inšpektoratu predlagajo potrošnikom, da so v takšnih primerih strpni. Pravice potnikov v primeru zamud, odpovedi leta in zavrnitve vkrcanja ureja Uredba 261/2004. Pristojni nacionalni izvršilni organ za pravice letalskih potnikov je Agencija za civilno letalstvo Republike Slovenije (caa.si), zato se potniki za informacije lahko obrnejo neposredno na agencijo.
Na ministrstvu za zunanje zadeve ob tem dodajajo, da bodo slovenska diplomatska predstavništva v primeru težav nudila pomoč s podatki o hotelskih namestitvah, kontaktnih naslovih agencij in letalskih družb, ki bi jih potniki potrebovali.