Zapis števil 21 in 22 na petih točkah na slovenskem avtocestnem križu ni samemu sebi namen. Talne označbe so način, kako na avtocesti preverimo, ali vozimo na zadostni varnostni razdalji.
Sekundno metodo ali pravilo dveh sekund uporabljamo tako, da ob robu vozišča izberemo nek predmet oziroma orientacijsko točko, na primer prometni znak ali cestni smernik, pojasnjuje Bojan Kos s PU Kranj. Ko pred nami vozilo prevozi to točko, začnemo šteti: "Enaindvajset, dvaindvajset". "Če isto mesto prevozimo ob izteku štetja dveh sekund, imamo ustrezno varnostno razdaljo. Če ga prevozimo prej, je naša varnostna razdalja premajhna," opozarja Kos.
Vsaka osma nesreča zaradi prekratke razdalje
Gorenjski policisti so čez teden preverjali, kako vozniki upoštevajo varnostno razdaljo in odkrili več primerov, ko razdalja med vozili ni bila ustrezna in je bila v posameznih primerih tudi zelo prekratka. V enem primeru so obravnavali voznika, ki je pri hitrosti prek 100 kilometrov na uro vozil samo na razdalji enajstih metrov do vozila pred seboj, kar je petkrat manj, kot je dovoljeno pri tej hitrosti. Varnostna razdalja je letos razlog za vsako osmo prometno nesrečo na gorenjskih cestah.
Pri 100 kilometrih vsaj 54 metrov razdalje
Zakon o varnosti cestnega prometa določa, da varnostna razdalja ne sme biti manjša od razdalje, ki jo pri hitrosti, s kakršno vozi, prevozi v dveh sekundah. Pri hitrosti 100 kilometrov na uro je varnostna razdalja tako vsaj 54 metrov, pri hitrosti 130 kilometrov na uro pa znaša minimalno 72 metrov. V primeru, ko se na cesti oblikuje počasnejša kolona vozil, se lahko varnostna razdalja zmanjša, a ne sme biti manjša od razdalje, ki jo vozilo pri hitrosti, s kakršno vozi, prevozi v eni sekundi.
Kako policisti nadzirajo varnostno razdaljo
Varnostno razdaljo policisti ugotavljajo s pomočjo videonadzornega sistema Provida, izračuna pa se na podlagi časa in poti, ki jo neko vozilo prevozi. Policisti posnamejo domnevno kršitev (zajeti morata biti obe vozili), vozilo Provida pa mora voziti z enako hitrostjo kot kršitelj (če sta hitrosti različne, se upošteva nižja hitrost, ki je ugodnejša za kršitelja).
Če je varnostna razdalja nedvoumno razvidna iz posnetka, policisti kršitelju na kraju izdajo plačilni nalog. V nasprotnem primeru policisti posnetek najprej obdelajo v enoti, kršitelju pa nato po pošti vročijo plačilni nalog in fotografije.
dezurni@zurnal24.si
ko mirno rečeš da navaden državljan in s tem njihov lastnik!! Torej kot tak imaš pravico pregledati finance DARS-a. Seveda z vso strokovnostjo, če jo premoreš.
Zanimivo mi je kako vam je mar za varnost v prometu in s tem za lastno varnost. Za mene ja varnostna razdalja alfa in omega varne vožnje. Naslednja je prilagojena hitrost. Namreč če se ne moreš ustaviti potem se nekam… ...prikaži več zaletiš. In če nimaš dovolj prostora za zaustavitev je rezultat enak. Torej to pravilo (21,22) je pomembno, in ga lahko izvajaš brez tega napisa na cesti. Vprašanje pa je koliko je ljudi, ki to sploh prakticirajo. Bore malo po moje. Zato pa so te oznake, da te spomnijo na to. In če so preprečili nekaj 10 nesreč na leto in nekaj deset zmanšali posledice so svoj namen več kot dosegli. Imajo moj DA. In upam da ta članek še dodatno pripomore k varnosti in k temu da vsi prispemo na svoj cilj brez nepotrebnih stroškov in šokov.Zdaj da je nekdo zaslužil, je potem v točno tem primeru kriv DARS, ki lahko to zadevo izvede popolnoma sam v okviru svojih delovnih nalog. Primerno vprašanje za nadzornike, če temu ni tako. In ko te vprašajo, kdo si ti, da boš njih nadziral jim lah
Podobno je npr. v Avstriji tako da za to "idejo ni mogel noben zaslužit.