"Podatke o nesrečah prodajajo in izdajajo še kje drugje, ne le na urgenci," se je bralka odzvala na članek, da na Univerzitetnem kliničnem centru (UKC) Ljubljana odškodninskim družbam prodajajo podatke o pacientih. Razkrila je svoj primer: "V prometni nesreči je bil naš avtomobil tako poškodovan, da ni bil vozen, a nihče od nas ni potreboval zdravniške pomoči. Je pa avto odpeljala vlečna služba. Nato sem na mobilni telefon dobila ponudbo odškodninske družbe. Ko sem odgovorila in jih vprašala, kje so dobili mojo telefonsko številko, so utihnili."
S tem primerom je že seznanjena informacijska pooblaščenka Nataša Pirc Musar, ki se ukvarja s to problematiko. Kot je povedala, vsak tak članek sproži še več prijav, in tako je bilo tudi tokrat. Za zdaj, kot pravi, ni dobila nobene prijave, da bi imele odškodninske družbe vire informacij tudi na primer v zavarovalnicah ali pri prodajalcih poškodovanih avtomobilov.
Problem človek, ne sistem
Pirc Musarjeva je poudarila, da bo pri iskanju "prodajalcev" informacij pomagala UKC, kar si želita Stanka Košir, vodja urgentnega kirurškega bloka v kliničnem centru, in Zdenka Mrak, glavna medicinska sestra kirurške klinike. "Absolutno. Saj smo že sodelovali, vodstvo pa je sprejelo vse ukrepe varovanja. Na koncu gre za človeški dejavnik in nemoralnost tistih, ki to počnejo," meni informacijska pooblaščenka.
Dodaja, da s policijo pri tem ne sodeluje: "Vse je pri nas, ker nisem nič dajala naprej. To so vse prekrški in ne kazniva dejanja." Vinko Stojnšek, tiskovni predstavnik ljubljanske policijske uprave, pa pravi, da niso dobili še nobene prijave oškodovanih oseb glede zlorabe osebnih podatkov. Če bodo, bodo tudi začeli predkazenski postopek.