Predavatelj na portoroški fakulteti za pomorstvo in promet Marko Pavliha ob evropskem dnevu pomorstva v javnem pozivu opozarja, naj ministrstvo za promet dosledneje uveljavi celostno pomorsko politiko Evropske unije, t. i. modro knjigo, in naj ustrezno dopolni nacionalni program razvoja pomorstva iz leta 2010 v skladu z evropskimi smernicami za pripravo nacionalnih pomorskih politik.
Predlaga tudi, naj se ministrstvo za promet simbolično preimenuje v ministrstvo za pomorstvo in promet ter prevzame od drugih ministrstev vse dejavnosti, ki so povezane z morjem, saj predvidena medresorska delovna skupina po njegovem za področje pomorstva ne zadostuje.
Jadranska regionalna strategija je nujna!
"Čim prej je treba pripraviti jadransko regionalno strategijo, ki jo bodo uresničevale vse pristojne države: Slovenija, Hrvaška, Bosna in Hercegovina, Črna gora, Albanija in Italija. Ta naj predstavlja nov, dejaven pristop za učinkovito upravljanje s skupnim (pri)obalnim in morskim bogastvom, za kar je nujna čim širša podpora vseh deležnikov in najširše javnosti," še meni Pavliha. Ta naj uveljavi načelo trajnostnega razvoja, zlasti s povezovanjem vsebin na področju rabe naravnih virov, prometa, ribištva in pridelave hrane, turizma, energetske varnosti in prostorskega načrtovanja.
Severni Jadran naj bo varovano območje
Slovenija naj si prizadeva za razglasitev Severnega Jadrana za varovano območje, je še opozoril Pavliha, prav tako pa naj nadaljuje z diplomatskim pritiskom, da se celotno Jadransko morje razglasi za posebno občutljivo morsko območje.
"Uporabiti moramo vsa diplomatska in pravna sredstva zoper plinske terminale in druge podobne posege v morsko okolje, ki jih načrtujejo onkraj mejá in tudi doma. Osnutek tožbe zoper Italijo je že zdavnaj pripravljen, vendar politika nerazumljivo molči in še vedno ne ukrepa," je še sporočil.
Več skrbi za ribiče in Luko Koper
Pavliha tudi poziva, da moramo poskrbeti za naše ribiče in jim poiskati alternativne vire dohodkov, denimo s pospeševanjem, gojenjem in pridobivanjem hrane iz morja.
Koprsko pristanišče moramo nujno tesneje povezati z zaledjem, zato je treba pospešiti izgradnjo drugega tira med Koprom in Divačo, treba pa je poiskati tudi nove rešitve za nadaljnji razvoj Luke Koper, Intereurope in Slovenskih železnic, še opozarja Pavliha, saj je predlog o ustanovitvi logističnega holdinga po večinskem mnenju stroke in prakse, kot je zapisal, nesprejemljiv.