Ozadja. Elektronskega cestninjenja za tovorna vozila letos skoraj zagotovo ne bo. Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) je namreč rok za oddajo ponudb z 22. decembra spet podaljšala – tokrat na 26. januar. Podjetja bi po prvotni različici svoje ponudbe morala oddati sicer že 7. oktobra. Zaradi revizij – z njo je uspelo norveškemu Q-free – in dopolnil ter pojasnil razpisne dokumentacije pa se je ta rok doslej zamaknil že petkrat. Poznavalci napovedujejo, da se bo rok za oddajo ponudb še zamikal, kar je “precej neodgovorno in negospodarno”.
V Telekomu skrivnostni
Za trenutno enega od največjih Darsovih poslov naj bi se poleg Q-freeja potegovali: avstrijski Kapsch, Autostrade iz Italije (menda v konzorciju s Traffic Designom v lasti Tomaža Kastelica, strica Simone Dimic) in Siemens. Zadnji naj bi nastopal v konzorciju s Telekomom in Iskratelom. V Telekomu želje po sodelovanju na razpisu niso zanikali, a bodo ponudbo oddali le, če jim bo “uspelo izpolniti pogoje, ki jih je v razpis naknadno vključil naročnik”. Prav tako so skrivnostni o partnerjih.
Dve različici razpleta
Neuradno ima na razpisu menda precej možnosti prav konzorcij s Telekomom in Iskratelom, saj bi družbi samo z upravljanjem sistema na leto zaslužili okoli 45 milijonov evrov. Po drugi različici pa naj bi Dars z nedavnim zaostrovanjem razpisnih pogojev favoriziral norveškega ponudnika Q-free.