Dušan Zorko, generalni direktor družbe 2TDK, pravi, da je poroštveni zakon pripravljen, država pa ima čas za sprejetje do podpisa pogodbe z EIB.
V 2TDK so prepričani, da je le vprašanje časa, kdaj bo denar EIB prispek v Slovenijo. "Mislim, da bodo na majski seji to potrdili," je dejal Zorko.
Odbor direktorjev EIB bi moral o 250 milijonov evrov vrednem posojilu za projekt drugi tir Divača-Koper odločiti 9. aprila, a so, kot so tedaj pojasnili na banki, nekatere točke dnevnega reda preložili.
Že pred dnevi je ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek poudarila, da EIB posojilo pogojuje s poroštvenim zakonom. Bratuškova je prepričana, da bi Slovenija lahko posojilo dobila tudi na drugačen način, je pa dodala, da bi bilo to verjetno nekoliko dražje.
Če želimo razvijati Luko Koper, je zdaj skrajni čas, da začnemo z gradnjo drugega tira, poudarjajo na 2TDK. "Slovenske železnice so že sredi julija lani obvestile partnerje v Evropi, da je ta del proge zasičen. Če denimo Luka Koper dobi nov posel s tovorom, ga mora preusmeriti na ceste. Tam pa dobro vemo, kakšno je stanje," poudarja Zorko, ki dodaja, da je projekt preveč politično izpostavljen.
Dejstvo je namreč, so odločni v 2TDK, da se bo projekt drugega tira financiral sam. Predvsem logistične družbe, Luka Koper in avtoprevozniki bodo namreč morali plačevati dodatne takse, z zbranim denarjem pa bo država poravnavala dolgove.
Na poroštvo t. i. Junckerjevega naložbenega sklada, ki je bilo prvotno predvideno za zavarovanje projekta, Slovenija ne more računati, saj je to po pojasnilih Evropske komisije predvideno le za projekte, izvedene v javno-zasebnih partnerstvih.
V primeru črnega scenarija, da torej EIB posojila ne bi odobrila, pa imajo na 2TDK pripravljen tudi rezervni scenarij. Ta možnost je po ocenah vodstva 2TDK sicer majhna, a glede na to, da je EIB meddržavna banka, kjer imajo moč predvsem velike države (Italija, Avstrija, delno tudi Nemčija), ki jim Slovenija s projektom drugega tira hodi v zelje, ko gre za njihove logistične načrte, je pač ne smemo izločiti.
"V takem primeru bomo projekt nadaljevali s komercialnimi bankami," je poudaril Zorko in dodal, da so prav danes povpraševanje poslali na 15 bank, njihove odgovore pa pričakujejo do 27. maja. Skupaj s posojilom EIB se bo Slovenija za drugi tir zadolžila za 417 milijonov evrov.
Slovenija je sicer oddala tudi vlogo za pridobitev 80 milijonov evrov kohezijskih sredstev, odločitev Evropske komisije pa bi bila lahko znana jeseni.
Pogodbi za 44 milijonov evrov in za 109 milijonov nepovratnih evropskih sredstev pa sta že podpisani.
Član uprave 2TDK Marko Brezigar je medtem povedal, da dela tečejo v skladu z načrti. Gradi se 12 od 23 dostopnih cest, na 2TDK pripravljajo razpis za projekt za izvedbo, prav tako se po načrtih izvajajo arheološka dela. Razpisi za glavna gradbena dela naj bi bili objavljeni do konca leta.
Za slovensko komunistično oblast ni evropskega denarja. imaj dovolj pokradenega.
Ne rabimo drugega tira. Na vsakih 5-10 km se naj zgradi izogibališče, tam, kjer konfiguracija terena to dopušča.
Vi sam slovenske mrhovinarje spravite stran od projekta.