Slovenija
39281 ogledov

Domiseln projekt Darsa. Koliko stane in kdo stoji za njim?

Darsovi napisi Dars
Tisti, ki se redno vozite po slovenskih avtocestah, ste zagotovo opazili napise na informacijskih tablah nad avtocesto. Koliko nas stanejo in kdo stoji za tem projektom? Poiskali smo odgovore.

Darsovi napisi nad avtocesto težko ostanejo neopaženi. Po večini gre za domiselne, včasih malce hudomušne, a večinoma pozitivno naravnane napise, s katerimi pri Darsu želijo doprinesti k varnosti v prometu. Ob tematsko zanimivih kampanjah, ki se pogosto menjajo, je prvo vprašanje, ki se poraja, koliko vse skupaj Dars stane. "Uvodoma želimo poudariti, da tovrstne kampanje ne predstavljajo dodatnega stroška za družbo DARS, saj jih pripravljamo sami, brez zunanjega izvajalca," so za nas pojasnili na Darsu. Gre torej za projekt, ki ga ustvarjajo njihovi zaposleni, zato ne prinaša dodatnih stroškov. 

Dars skrbi, da so napisi nad avtocesto – ti so tam takrat, ko opozorila za zastoje in druge pomembne informacije niso potrebni – obarvani tematsko, torej glede na določeno obdobje. Tako so nas decembra pozdravljali božično-novoletno obarvani napisi, podobno smo nazadnje lahko videli domiselne motivacijske napise ob prazniku zaljubljenih – valentinovem. 

"Tema je sicer (izjema je npr. valentinovo, božič, novo leto ipd. – ti napisi namreč niso v sklopu akcij AVP, ampak smo se zanje odločili v družbi DARS) določena v Nacionalnem programu varnosti cestnega prometa, ki ga vodi Agencija za varnost prometa (AVP). Gre za preventivne akcije, v katerih z  izvajanjem poostrenega nadzora sodeluje tudi Policija," so nam še zatrdili na Darsu. 

"Veseli smo pozitivnega odziva uporabnikov, ki so prek elektronske pošte, po telefonu ali na družbenih omrežjih pohvalili naš pristop k napisom na temo prometne varnosti. Precej jih je povedalo, da so se jih sporočila dotaknila in jim hkrati tudi dala misliti." – Dars.

Napisi niso zgolj v slovenščini, pač pa so običajno ustrezno prevedeni v angleščino, zato stopijo v oči tudi tujcem. Tako nam je eden od bralcev iz Anglije pred časom dejal, da je bil pozitivno presenečen nad idejo, ki se mu je zdela zanimiva in dobrodošla, saj da mu je slogan, zapisan na avtocesti ("Life si already fast enough"/"Življenje je že tako dovolj hitro," op. p.), dal misliti. 

Kako poteka izbira sporočil z (največ) sedmimi besedami? 

Na Darsu so za nas pojasnili, da sam proces izbire sporočil traja približno dva tedna. "V tem času raziščemo kampanje na določeno temo prometne varnosti, ki so se pojavljale v preteklosti, tako pri nas kot v tujini," so še pojasnili. "Nekatere slogane tako odkrijemo na ta način, drugi pa so čisto naši, izvirno slovenski," so nam zaupali ter dodali, da se pri iskanju primernih sporočil držijo dveh principov.

"Če se na odseku, kjer je nameščena elektronska tabla, pojavi nevarnost, na tablah vedno prioritetno objavimo obvestila o tej nevarnosti (na primer o prometni nesreči, zastoju, megli in podobno), po koncu nevarnosti pa znova objavimo napise na temo prometne varnosti." – Dars.

"Prvi je ta, da se načeloma izogibamo negativnim sporočilom, ki grozijo, šokirajo, zbujajo strah ali izpostavljajo negativne posledice ravnanj. Namesto tega dajemo prednost sporočilom, ki zbujajo pozitivna čustva, so duhovita, vsebujejo pametno igro besed ali ki izpostavljajo pozitivne posledice ravnanj," so izpostavili na Darsu. "Drugi princip pa je, da iščemo čim bolj razumljiva in čim krajša sporočila. Čeprav nam table omogočajo tri vrstice besedila, smo pri naših sporočilih (v slovenščini) doslej uporabili največ dve vrstici in skupno največ sedem besed na sporočilo," so pristavili. 

Odobri jih sam predsednik uprave Dars

Za nas so še pojasnili, da običajno pri vsaki temi nastane nabor 10–12 sporočil, ki jih nato pri Darsu s pomočjo sodelavk in sodelavcev interno zožijo na tri do štiri. "Ta sporočila potem pošljemo zunanji agenciji v prevod v angleščino, nato v potrditev predsedniku uprave DARS in na koncu še regionalnim nadzornim centrom DARS, ki poskrbijo za objavo na elektronskih tablah nad avtocestami in hitrimi cestami," so pravzaprav kar kompleksen postopek na videz preprostih sporočil še opisali na Darsu. 

Komentarjev 10
  • Decko 20:08 07.marec 2023.

    Izdelujejo joh v Srbiji in jih je večina v okvari

  • rd2dmk2 18:55 07.marec 2023.

    dars dela tole lepo in pohvalano, žeurnal24 pa je skupaj s telekomov in cavazo totalno pogrnil. kar poglejte si njihovo reklamo. obup od obupa, pa še čist mimo. samo takole nam naš preljubi Telekom, ki tako draži pakete razdaja denar ...prikaži več blesami scenaristom za to reklamo pa še cavazi da se tja štuli. no vsaj žurnal24 bilahko rekel ne tole je pa ogabno, ne bomo reklamiral, ni vrendno dnarja.

  • vzev 16:40 07.marec 2023.

    Bedarija. Tam naj prikažejo pomembne informacije, ne pa takšne bedarije. Potem pa nekateri rajši berejo kar piše, kot pa da bi peljali. In zopet brezveze zavirajo, ko je promet že tako prepočasen.