"Pri plačilu s kartico (tudi na obroke) se zapre terjatev do stranke in odpre terjatev do izdajatelja kartice. To pomeni, da so vsa zavarovanja, tudi tista, ki so plačana z kartico diners, veljavna," poudarjajo na zavarovalnici Adriatic Slovenica. Hkrati ocenjujejo, da je mogoče, da terjatve, ki jih imajo do izdajatelja kartice, ne bodo v celoti poravnane. Njihove in druge terjatve trgovcev bodo po napovedih sicer poplačane s pomočjo Diners Cluba International, v kakšni višini in kdaj, pa še ne vedo.
"Pričakujem, da bomo naša likvidna sredstva na račun podjetja nemudoma prejeli," pravi Sebastjan Vežnaver, lastnik in direktor podjetja PVG, generalnega zastopnika in uvoznika za skuterje različnih vrst. "Težave Dinersa so se prenesle tudi na nas in posledično smo imeli likvidnostne težave. Naši kupci so Dinersu morali plačevati, ta pa nam ni plačeval pogodbenih obveznosti; še več, kupce je celo ustrahoval in zahteval, naj obveznosti poravnavajo ter naj ne nasedajo in plačujejo po asignacijah dobaviteljem. Na naši fakturi pri nakupu skuterja namreč piše, da je do celotnega plačila kupljeno last PVG, d. o. o., zato smo morali kupcem nastale razmere dodatno pojasnjevati," dodaja.
Slaba popotnica
Plačilne kartice, ki so blokirane od sredine maja, naj bi njihovi imetniki in trgovci lahko znova uporabljali predvidoma julija. "Mi bomo premislili, ali bi jih sploh še sprejemali. Zamude pri plačilih so bile namreč njihova stalnica; pred odločitvijo bomo zadeve dobro preverili," napovedujejo v portoroškem centru križarjenj. "Plačevali so le, ko si jih poklical, če si kakšen račun spregledal, plačila nisi dobil tudi po več mesecev," pa o poslovanju s kartico pravijo v piranski turistični agenciji Maona. "Gostje so šli na pot, denarja pa še nismo dobili, drugega nam ni preostalo," o izkušnjah dodaja tudi Matjaž Čede iz agencije Odisej.