Podatki o številu voženj v napačno smer na cestah, ki imajo dva ali več prometnih pasov za vožnjo v eno smer, kažejo, da je bilo v obdobju od leta 2007 do danes največ kršitev v letu 2010. Takrat so našteli 110 kršitev in še štiri kršitve v prometnih nesrečah. Podobna je bila številka v letu 2007, ko je policija zabeležila 106 kršitev in štiri kršitve v prometnih nesrečah. Lani je bilo kršitev 51 in še ena kršitev v prometni nesreči. Za leto 2012 pa se navedeni podatek o desetih vožnjah v napačno smer zaradi spremembe predpisa nanaša samo na avtoceste in hitre ceste.
Kot so še navedli na policiji, ima pri preprečevanju voženj v napačno smer najpomembnejšo vlogo pravilno skonstruirana prometna infrastruktura in pravilno postavljena ustrezna prometna signalizacija ter oprema.
Dars dal dodatna opozorila
Za to je odgovorna Družba za avtoceste v RS (Dars), ki upravlja s slovenskimi avtocestami. Dars je pred nekaj leti na avtocestah in hitrih cestah postavil dodatne informacijske table - roko na fluorescentni podlagi - ter priključke dodatno označil s prometnimi znaki za prepovedan promet, ki se večkrat ponovijo.
Dars je vzpostavil tudi sistem zaznavanja vožnje v napačni smeri na avtocestnem priključku Vransko na štajerski avtocesti in na hitri cesti Srmin-Škofije. Nasproti vozeča vozila zaznavajo tudi na odsekih avtocest in hitrih cest, kjer je nameščen sistem za nadzor in vodenje prometa, prav tako so z video detekcijo za zaznavo nasproti vozečega avtomobila opremljeni vsi daljši predori na avtocestah in hitrih cestah.
Ko Dars zazna nasproti vozeči avtomobil, na to s pomočjo sistemov in operaterjev v nadzornih centrih opozarja pravilno vozeče voznike prek elektronskih portalov nad avtocesto oz. hitro cesto.
Zakaj pride do vožnje po napačni strani?
Na Darsu sicer ocenjujejo, da je to, da se voznik napačno zapelje po priključku, le del napake. Drugi del napake predstavljajo primeri, ko se vozila, ki so na avtocesto na hitro cesto zapeljala pravilno in vozijo v pravi smeri, obrnejo in vozijo v nasprotno smer. Zato je po navedbah Darsa tudi nemogoče v celoti "obvladovati" takšne kršitve. Prav tako na Darsu ne morejo izpostaviti določenega odseka cest, kjer bi bile tovrstne kršitve pogostejše.
Voznikom, ki so naredili prekršek in so se znašli na napačni strani avtoceste, na Darsu svetujejo, naj se takoj ustavijo na odstavnem pasu oz. na najbližjem robu vozišča, vklopijo utripalke in zasenčene luči ter nemudoma pokličejo pomoč. Na avtocesti ne smejo obračajo vozila, prečkati voznih pasov ali voziti vzvratno. Ob morebitnem izstopu iz avtomobila si morajo obleči varnostno svetlobno oblačilo in poskrbeti za varno gibanje ter počakati na pomoč.
Dars objavlja nasvete za voznike naletijo na nasproti vozeča vozila
Dars na svoji spletni strani objavlja tudi nasvete za voznike, ki na avtocestah in hitrih cestah naletijo na nasproti vozeča vozila. Med drugim jim svetuje, naj ostanejo mirni, naj zmanjšajo hitrost in se umaknejo na ustrezni pas ter vklopijo vse utripalke, da s tem na nevarnost opozorijo še druge voznike za seboj. Ob tem morajo med nadaljevanjem vožnje skrbeti tudi za ustrezno varnostno razdaljo.
Če po radiu slišijo za nasproti vozeče vozilo na odseku, kjer se nahajajo, jim Dars med drugim svetuje, naj prav tako zmanjšajo hitrost in naj ne prehitevajo. Držijo naj ustrezno varnostno razdaljo in se, če je le mogoče, umaknejo na počivališče.
Po zakonu o pravilih cestnega prometa je vožnja v nasprotni smeri na avtocesti prepovedana, globa za takšno dejanje pa je najmanj 1200 evrov in 18 kazenskih točk, kar pomeni odvzem vozniškega dovoljenja.
zanimivo... v mariboru je v zadnjih 5 letih bilo 11 smrtnih žrtev. od tega 3 zaradi neprilagojene hitrosti, od tega 2 na obvoznici.se pravi, v petih letih 1 mrtev zaradi hitrosti in kangler se odloži, da je potrebno postavit… ...prikaži več 30 radarov v vrednosti 30 milijonov € (ker je hitra vožnja v MB na ZELO kritičnem nivoju)!!! tu pa 10 in več takih primerov na leto!!!!, od česar vsak lahko z lahkoto za sabo potegne več smrtnih žrtev in ni neke sile po zagotavlanju večje varnosti... nekaj ne štima! ali se tu samo kasirat ne da tolko? morda pa ima "strokovnjak" Brane Legan pojasnilo.
zakaj?????1. ali ne bi že enkrat dobili podatke iz DARS-a na katerih uvozih so ga polomili šoferji in tako enoumno ugotovili, da je napaka v ceneni izvedbi ceste, kjer sta UVOZ in IZVOZ izvedena na eni cesti, na enem… ...prikaži več mestu, sicer z označbami, vendar je anatomija ceste taka, da te zapelje potek uvoza v avto cesto!!?2. Zaradi napovedane kazni naj navedejo pri policiji podatek, koliko ljudi se ozira na višino kazni takrat ko zmeden šofer zapelje v avto cesto, zabloda totalna, !! kasneje je vseeno, saj so in imamo smrtne žrtve, kjer te zneski ne pomenijo nič !!3. Verjetno se zavedamo, da so kolaterala nesreč, smrtnih žrtev, etc. v času delovanja avtocestnega križa, že močno presegli stroške, ki bi bili ob spremembi uvoznih pasov v avtoceste z samostojnim uvozom z anatomijo, ki logično ne omogoča napačnega uvoza??MAL MATEMATKE PROSIM, NE SAMO KAZNI PA PREPOVEDI, PA PROMETNI ZNAKI, ETC3.